Oponowy zawrót głowy - Schwalbe 2011

Marki Schwalbe nikomu przedstawiać nie trzeba, bo znają ją chyba wszyscy. Na rok 2011 firma przygotowała potężny katalog swoich produktów, w którym aż gęsto jest od nowości. Nie ma grupy lub zastosowania, w którym nie znaleźlibyśmy nowych, ulepszonych wersji opon. Jak dobre może być jeszcze lepsze zobaczcie sami.

Jesień dla jednych oznacza zawieszenie roweru na hak, dla innych przygotowanie do zimy. Dla tych ostatnich przygotowano oponę do jazdy po lodzie - Ice Spiker Pro - "Turbo" wśród opon z kolcami. Dzięki 361 kolcom wgryza się mocno w każdą oblodzoną drogę. Korpus wokół każdego kolca z węglika wolframu został wykonany z aluminium, dzięki czemu naddatek ciężaru nie będzie aż tak odczuwalny. Waga wynosi jedyne 695g, co nie odbiega zbyt mocno od średniej wagi opon do mocnej jazdy. Cena 90 euro

A jeśli o takiej mowa, modyfikacji doczekała się także guma o nazwie Dirty Dan, znana wszystkim fanom grawitacji. Tym razem Schwalbe przygotowało nieco lżejszą jej odmianę dla fanów Freeridu i `Enduro. Nowy DD waży 920g i jest przeznaczona na głębokie i błotne trasy. Nie wierzycie? 14 krotny Mistrz Niemiec w DH, Marcus Klausmann może coś na ten temat powiedzieć. Cena ok. 52 euro.

Z drugiej strony zaawansowania powraca na rynek Black Shark - wszechstronna opona dla początkujących. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w MTB i nie do końca wiesz co będzie Ci potrzeba wypróbuj ten model. Za 15 euro masz oponę renomowanego producenta, z oplotem 50 TPI i dobrą ochroną antyprzebiciową.

Wracając do zawodowców.
W 2011 roku wszystkie topowe modele opon MTB otrzymają nową mieszankę komponentów TripleStar - udoskonalono ją w sposób decydujący. Dzięki niezliczonym seriom prób, prototypów, testów laboratoryjnych i praktycznych powstał system wysokospecjalizowanych pojedynczych mieszanek gumy. Te pojedyncze składniki połączono w zespoły, które odpowiedzialne są za wykonywanie specyficznych zadań. Szczególnie w MTB wymagania dla poszczególnych dyscyplin są diametralnie różne, dlatego też stworzono 3 różne zespoły potrójnych mieszanek gumy:
Pace Star - przeznaczona do cross country - o łatwo toczącej się podbudowie, szybkim środku bieżnika i przyczepnych pasach bocznych
Trail Star - enduro i freeride - o łatwo toczącej się podbudowie, przyczepnym środku bieżnika i ekstra przyczepnych pasach bocznych
Vert Star - downhill - o łatwo toczącej się podbudowie, super przyczepnym środku bieżnika i ekstra miękkich pasach bocznych.
Na nowy sezon nie zapomniano także o grupie coraz śmielej wkraczającej w świat MTB - 29-ery. Specjalnie dla nich przygotowano dwie świetne opony - Rocket Ron i Nobby Nic - obie w wersjach o szerokościach 2,25 i 2,35. Nobby Nic będzie ważył ok. 650g, podczas gdy jego drobniejszy kolega 520g. Obie gumy otrzymują mieszankę Pace Star, są także tubeless ready - przeznaczone do współpracy z mleczkiem uszczelniającym. Cena - w obu przypadkach ok. 50 euro.

Najciekawsze zostawiłem na koniec. Racing Ralph dostępny będzie także jako szytka HT (handmade technology) w rozmiarze 700 i szerokości 1.25 oraz klasyczny 26 cali i szerokości 2.00. Cena ok. 80 euro

No i coś dla szosowców…
Grupa Ultremo doczekała się modyfikacji w prawie każdym modelu, a jest ich całkiem sporo. Modelem topowym w tej kolekcji jest Ultremo ZX, przez firmę określany jako szczyt ich ambicji jako projektantów opon.

Zaimplementowano w nią 2 nowe rozwiązania - HD Speed Guard oraz potrójna mieszanka gumy Race Star. Oba komponenty zostały perfekcyjnie dostrojone do wymagań opon wyścigowych, czego rezultatem jest znaczne zredukowanie oporów toczenia sięgające 15%. Równocześnie użyto dodatkowego materiału dla wzmocnienia bocznych pasów opony, a tym samym zwiększenia jej trwałości. A że każdy z nas lubi jak jego zabawka jest jedyna i niepowtarzalna, opona jest dostępna w 11 kolorach. Każdy coś sobie wybierze… Cena - 46 euro.

Ręczne robótki. W przypadku opon Ultremo HT są wykonywane w nowej manufakturze firmy. Produkcja szytek różni się całkowicie od produkcji zwykłych opon rowerowych, - do wykonania każdej pojedynczej sztuki wymaganych jest wiele cykli starannej ręcznej roboty. Dlatego tylko najbardziej doświadczeni pracownicy zatrudnieni są przy łączeniu poszczególnych części konstrukcji opony za pomocą klejenia i szycia. Cena ok. 80 euro

Natomiast jeśli to całe ściganie obchodzi Cię tyle co zeszłoroczny śnieg, a najbardziej kręcą Cię biki w stylu retro, to powinieneś rozglądnąć się w przyszłym roku za oponami Delta Cruiser. Produkowane w beżowym i brązowym kolorze, idealnie zgrają się z Twoim rowerem. Jednak tylko z pozoru wyglądać będą na zabytki, bo w środku znajdziesz oplot 50 TPI i ochronę antyprzebiciową, co zagwarantuje Ci niezłą zabawę na długo…

Nowości jest znacznie więcej. Nie sposób je wszystkie opisać, dlatego jeśli w artykule nie znalazłeś czegoś, zapraszamy na stronę producenta.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl