Corima zapowiada premiery nowych kół
Sprawcą zaskoczenia ma być nowy model WINIUM XC "S".
WINIUM XC "S" - zbudowane po prostu po to aby się ścigać. Carbonowe koła cechują się według producenta niską wagą (przód-560g / tył-700g), sztywnością oraz niezawodnością. Szprychy są umieszczone według systemu opracowanego przez Corime - 20 szprych w układzie 12/8. Szprychy krzyżują się trójkami po stronie bębenka parami. Ma to zwiększyć sztywność boczną kółek. Tylne koło ma 12 szprych po stronie napędu. W przednim kole zobaczymy ten sam system, ale 12 szprych jest umieszczone po drugiej stronie - przy tarczy hamulcowej, a ta z kolei mocowana będzie w systemie Shimano Centerlock. Nieco później tego samego roku, możemy się spodziewać się wersji 29er.
Corima jednak nie słynie z kół do MTB. Klasą w wydaniu Corimy są koła szosowe, których obręcze mają olbrzymi stożek. Jak co roku wszyscy lightbikerzy czekają na ofertę lekkich kół, właśnie ich wydania.
Corima UP "S" - żaglowe carbonowe koła Corimy do jazdy na czas, czy też płaskich etapów. Wysoka na 73mm obręcz nadaje kółkom dużej sztywności i stosunkowo niewielką wagę - 1405 g bądź 1415 g (w zależności od ilości szprych) to można powiedzieć bardzo lekko jak na „żaglowe kółka”. Szprychy według nowego schematu Corimy 12/8.
Nowy design nadaje rowerowi z tymi kołami szybkości i czystego rasowego wyglądu.
VIVA MCC "S" – koła carbonowe stworzone tylko aby jezździć pod górkę. Znikoma masa rotacyjna (460g/630g) sprawia, że jazda pod znaczne nachylenia mija wyjątkowo „lekko” i „łatwo”. Carbonowe obręcze trzymają się na zaledwie 12 carbonowych szprychach, specjalnie dostosowanych aby polepszyć sztywność kół. Zapadki rozmieszczone pod kątem 120 stopni, podtrzymywane są przez mocne sprężyny co daje 30 „kiliknięć” w czasie jednego obrotu bębenka.
Wszystkie komponenty zrobione z najwyższej jakości tytanu, carbonu i aluminium.
VIVA "S" – w ofercie na 2012 wydają się być modelem uniwersalnym. Czyli coś pomiędzy ultralekkimi VIVA MCC "S" a szybkimi Corima UP "S”.
Zrobione z karbonu dla maksimum sztywności i minimum wagi (480g/710g). Przednie koło zbudowane w systemie R2, natomiast tylne w systemie również opatentowanym przez Corime 8/12. Wygląd kół ni budzi żadnych zastrzeżeń. Dynamiczne o ciekawej charakterystyce.
Nie wiadomo jeszcze nic na temat terminu ukazania się nowych modeli kół. Na stronie znajdziemy tylko lakoniczną informację Available Soon…
Dystrybutorem Corimy w Polsce jest firma Poręba z Krakowa.
komentarze