Dash Cycles - piasty które przeczą prawom ciążenia

Jeszcze pod koniec czerwca ubiegłego roku w kolekcji znajdowała się tylko jedna piasta przednia, której nazwa odnosiła się do jej wagi On. 72. Firma jednak składała obietnicę uzupełnienia kolekcji i już w październiku na świat przyszły dwie lekkie panny - Rachelle i Monique. Były jak świeża bryza, ponieważ nie tylko zaprojektowano je z polotem, ale ich waga przekraczała najśmielsze marzenia - 30g przednia i 99g tylna - do dnia dzisiejszego są to wyniki budzące szacunek. Na tym jednak nie koniec. Dash Cycles kompletnie odświeżyła kolekcję, uzupełniając ją o nowe modele. W chwili obecnej do wyboru mamy już 6 piast - każda piękna, każda lekka i nie ma co ukrywać wszystkie niesamowicie kosztowne.

W nowej kolekcji niepodzielnie królują Mira i Veronica.

W przypadku przedniej piasty zrezygnowano z tradycyjnych kołnierzy na gięte szprychy, zastępując je otworami na szprychy proste. Mira jest od 3 do 6 g cięższa od od Moniki, w efekcie zastosowania aluminiowych części w konstrukcji. Podobnie zaprojektowano Veronicę. Zastępuje ona Rachelle w kolekcji, także z nieco większą wagą 103-109g. Przyczyny te same. Dochodzi także tytanowy mechanizm zapadkowy. Żeby tak wycieniować piasty, konstruktorzy musieli poczynić pewne ograniczenia. Jednym z nich jest limit wagowy zawodnika wynoszący 80g (czyli ja mogę o nich zapomnieć), jednak ważniejszą kwestią jest fakt, że nie można ich kupić osobno, a jedynie jako gotowe koła. Dlaczego? Z przyczyn konstrukcyjnych - szprychy w tych piastach są zakładanie przed montażem ich osi. Jeśli w większości cywilizowanego świata do czynienia będziemy mieli z dobrą nawierzchnią, to już polskie realia, dyskwalifikują raczej ten produkt w przypadku częstego używania - mogą po prostu tego nie wytrzymać, a my pozbędziemy się kół na dłuższy czas, wysyłając je do naprawy w Stanach. Abstrahując od tego, są to cacka, na których przynajmniej oko warto zawiesić. Zestawy kół można zamówić w kilku konfiguracjach, wybierając spośród 3 rodzajów szprych oraz 9 obręczy. Ceny zaczynają się od 2750 USD.

MIRA (przednia):

mira

• Waga: 33-36g
• Otwory: 16, 18, 20
• Łożyska: 2X 6801 Ceramic Hybrid lub stal
• Środek do kołnierza: 37mm
• Oś: 12mm
• Korpus: Wzmocniony carbonem pierścień aluminiowy


VERONICA (tylna):

veronica

• Waga: 103-109g
• Otwory: 24
• Łożyska: 2X 6802/2X 6803 Ceramic Hybrid lub stal
• Oś: 15/17mm
• Środek do strony napędowej: 17mm
• Środek do strony nienapędowej: 36mm
• Kołnierz od strony napędowej: TITANIUM GRADE 5
• Kołnierz od strony nienapędowej: Wzmocniony carbonem pierścień aluminiowy
• Mechanizm: 3-Zapadki TITANIUM GRADE 5 Interface

Limit wagowy 80kg
Dostępne tylko w gotowych kołach


Kolejne piasty - Nikki i Monica mają bardzo zbliżoną konstrukcję do ich lżejszych sióstr, z tą różnicą że można je kupić także oddzielnie, niekoniecznie z całymi kołami. Różnice są także w użytych osiach - Nikki otrzymała 15mm oś (w przeciwieństwie do MIry z 15mm), a Monica 17mm (Veronica mogła korzystać z 15 lub 17mm). Powiększono także ich korpusy i dano lepsze łożyska. Różnice są delikatne, jednak mają wpływ na wagę. W stosunku do modelu Veronica, Monica także używa mocowania szprych z tytanu, jednak w tym przypadku są one nieco grubsze i inaczej rozmieszczone. Jeśli waga piast nie do końca spełnia Twoje marzenia, firma oferuje piasty także z łożyskami ceramicznymi, umożliwiającymi dalsze zejście z wagi do 46 g w przypadku przedniej i 122g dla tylnej piasty. Ceny analogicznie 250 i 750 USD. Wzmocnienie konstrukcji zaowocowało powiększeniem limitu wagowego zawodnika, których dla opisywanych modeli wynosi 100kg.

NIKKI (przednia):

nikki-monica2

• Waga: 51g
• Otwory: 16, 18, 20
• Łożyska: 2X 6802 Steel
• Średnica kołnierza: 28mm
• Środek do kołnierza: 42mm
• Oś: 15mm
• Korpus: Wzmocniony carbonem pierścień aluminiowy

MONICA (tylna):

nikki-monica3

• Waga: 130g
• Otwory: 24
• Łożyska: 4X 6803 Steel
• Oś: 17mm
• Środek do strony napędowej: 20.5mm
• Środek do strony nienapędowej: 36.5mm
• Kołnierz od strony napędowej Średnica: 55.75mm, TITANIUM GRADE 5
• Kołnierz od strony nienapędowej Średnica: 30mm, Wzmocniony carbonem pierścień aluminiowy
• Mechanizm: 3-Zapadki TITANIUM GRADE 5 Interface

Limit wagowy 100kg
Dostępne także jako w gotowych kołach


Olga i Peggy zamykają kolekcję piast Dash'a. O tych pannach nie można powiedzieć że są puszyste, ot po prostu lekka nadwaga w porównaniu z top modelkami omówionymi wcześniej. Zastosowanie aluminium przy budowie korpusu, zaowocowało lekkim wzrostem wagi, nie mniej znajdziemy w konstrukcji włókno węglowe, które w tym przypadku służy jedynie do wzmocnienia konstrukcji kołnierzy. Olga zbudowana jest podobnie jak jej droższe i lżejsze koleżanki wykorzystując otwory na proste szprychy. Peggy natomiast jest już jak najbardziej klasyczną piastą z tradycyjnymi kołnierzami na szprychy gięte. Wagowo dalej nieźle - Olga waży 57g, natomiast jej koleżanka Peggy 149g. Są to dość przyzwoite wyniki, choć można znaleźć wiele lżejszych, zbudowanych w podobny sposób (chociażby nasz ulubiony Mack). Cenowo wysoko, jak na Dasha przystało - 200 USD za przednią i 650 za tylną piastę to nie jest mało. Podobnie jak w przypadku piast Nikki i Monica jest możliwość zakupu jako oddzielne produkty, bądź jako gotowe koła. Możliwa jest także zmiana standardowych łożysk na ceramiczne w cenie 100 USD.


OLGA (przednia):

olga-peggy3

• Waga: 57g
• Otwory: 16, 18, 20
• Łożyska: 2X 6802 Steel
• Średnica kołnierza: 28mm
• Środek do kołnierza: 42mm
• Oś: 15mm
• Korpus: Wzmocnione carbonem aluminium

PEGGY (tylna):

olga-peggy2

• Waga: 150g
• Otwory: 20, 24, 28, 24 triplet
• Łożyska: 4X 6803 Steel
• Oś: 17mm
• Środek do strony napędowej: 19.2mm
• Środek do strony nienapędowej: 36.3mm
• Kołnierz od strony napędowej Średnica: 55mm, TITANIUM GRADE 5
• Kołnierz od strony nienapędowej Średnica: 37mm, Wzmocnione carbonem aluminium
• Mechanizm: 3-Zapadki TITANIUM GRADE 5 Interface

Limit wagowy 100kg
Dostępne także jako w gotowych kołach

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl