Fulcrum 2011 - nowe koła na nowy sezon

Co by nie mówić, koła Fulcruma zawsze mi się podobały. Technicznie nie można im niczego zarzucić, a do tego ten charakterystyczny czerwony kolor sprawia, że nie sposób ich z jakimikolwiek innymi pomylić. Zobaczmy co nowego pojawi się w ofercie producenta na rok 2011. Zapraszam do krótkiego przęglądu...
MTB
Red Carbon ™ XRP

W 2011 roku Fulcrum podjął decyzję o obniżeniu masy modelu Red Carbon jednocześnie poprawiając funkcjonalność i reakcję - w ten oto sposób narodził się model XRP 2011.
Nowy Red Carbon ™ XRP 2011 jest prawie w całości wykonany z włókna węglowego - poza szprychami które sa stalowe i aluminiowymi oraz tytanowymi elementami piast. Dzięki temu udało się zejść z wagi w dość radykalny sposób - Nowa odsłona Red Carbon waży obecnie 1347g, co jest wynikiem o 123g lepszym od swojej wcześniejszej wersji.

Dane techniczne

Waga: przód - 597g, tył 750g
szerokość - 19 / 19
Szprychy - ultra aero o zmiennej średnicy: 2,2/2/1,6/2
Ilość szprych - 10-10/10-10
Materiał piast: przód - carbon/alu, tył - carbon, alu, tytan
Mocowanie tarcz: standard 6 śrub

Red Metal ™ Zero XRP

Nowa wersja Red Metal ™ Zero XRP ma w sobie wiele nowych funkcji i nowatorskich technologii. Piasta wykonana z włókna węglowego, obudowa bębenka z tytanu drastycznie zwiększa trwałość, szczególnie przy stosowaniu koronek z oddzielnymi zębatkami. Ciekawie też są zaplecione koła - przednie koła posiada 14 krzyżujących się szprych po lewej stronie oraz 7 ułożonych radialnie po prawej. Z kolei tylne posiada 8 krzyżujących się szprych po lewej stronie i 16 ułożónych radialnie po prawej. Dzięki takim zabiegom oraz umiejętnemu łączeniu materiałów udało się uzyskać wagę wynoszącą 1470g, czyli 130g mniej od zeszłerocznego modelu.
Nowy Red Metal ™ Zero XRP jest dostępna w wersji Standard QR oraz zestawem do zrobienia sztywnej osi w przypadku przedniego koła oraz tylko w wersji standard w przypadku tylnego koła.

Dane techniczne

Waga: przód - 670g, tył 800g
szerokość - 19 / 19
Szprychy - ultra aero o zmiennej średnicy: 2,2/2/1,6/2
Ilość szprych - 14-7/8-16
Materiał piast: przód - carbon/alu, tył - carbon, alu, tytan
Mocowanie tarcz: standard 6 śrub

Red Metal 29 XL

XL to skrót od Extra Light i wyraża pracę jaką wykonali inżynierowie Fulcruma w celu obniżenia wagi modelu tegorocznego. Nowy zestaw kół waży 1750 g, czyli prawie 100 gramów mniej niż w poprzedniej wersji.

Nowa jest obręcz, bardziej sztywna dzięki nowej konstrukcji profilu, a także odlajtowana w rezultacie specjalnego obrabiania.

Podobnie jak w opisywanych wcześniej modelach zastosowano hybrydowe ułożenie szprych: w kole przednim mamy ich 16 krzyżujących się po lewej oraz 8 ułożonych radialnie po prawej. W tylnym kole odwrotnie - 8 po lewej stronie koła a 16 po stonie napędu.
Podobna do poprzednio opisywanego modelu jest także konstrukcja piast. Dostępne są w wersji Standard QR wraz zestawem do zrobienia sztywnej osi w przypadku przedniego koła oraz tylko w wersji standard w przypadku tylnego koła.

Dane techniczne

Waga: przód - 780g, tył 970g
szerokość - 19 / 19
Szprychy - 2,8 mm
Ilość szprych - 14-7/8-16
Materiał piast: przód - alu, tył - alu, stal
Mocowanie tarcz: standard 6 śrub

* Waga zestawu nie obejmuje szybkozamykaczy i dotyczy najlżejszej konfiguracji.

SZOSA

Racing 3 Clincher


Koła idealne zarówno dla wyścigów, jak i codziennego treningu.

Zapamiętaj tą liczbę: 1555. Tyle ważą nowe koła Racing 3 i są o 104g lżejsze  od poprzedniej wersji. Wynik ten osiągnięto, dzięki użyciu nowego procesu wytłaczania obręczy, zredukowanymi sekcjami szprych oraz nowym wzorem zaplatania.
Nowe są także piasty z aluminiowym korpusem i osią, wyposażone w indywidualnie regulowane precyzyjne łożyska - wszystko w celu osiągnięcia najlepszej wydajności.
Na tym jednak nie koniec. Podobnie jak w najlżeszych modelach MTB zastosowano prote szprychy aero o zmiennej średnicy 2.2/2/1.6/2, wyposażone w innowacyjny system anty-rotacji, która utrzymuje szprychy w pozycji aerodynamicznej przez cały czas. Tylne koło zapleciono w proporcjach 2:1 Two-to-One (7 szprych 2.2/2/1.6/2 po lewej oraz 14 2/1.8/2 na stronie napędu), który pomaga utrzymać równowagę sił po obu stronach koła.

Racing 3 są kompatybilne z systemami Campagnolo, Sram i Shimano.

Dane techniczne

Waga: przód - 670g, tył 885g
szerokość - 20/15, 20/15
Szprychy - ultra aero o zmiennej średnicy: 2,2/2/1,6/2
Ilość szprych - 16 przód/7-14 tył
Materiał piast: alu

* Średnia waga (tolerancja +/- 5%) nie obejmuje szybkozamykaczy i odnosi się do najlżejszych konfiguracji.

Racing 7 Clincher

Nowe aluminiowe piasty stworzone dla prostych szprych, posiadają spore kołnierze od strony napędu, co ma za zadanie spowodować znaczny wzrost reakcji. Na obręczach umieszczono też nowy wskaźnik zużycia.

Przednie koło posiada 20 szprych ze stali nierdzewnej o 2mm okrągłym przekroju. Szprychy tylnego koła ułożono w stosunku 2:1 Two-to-One: 8 szprychy, splecionych na promieniowo po lewej stronie. Od strony napędu jest ich 2x tyle.

Racing 7 są dostępne w kolorach czarnym lub czarno-czerwonym oraz są kompatybilne z systemami Campagnolo, Sram i Shimano.

Dane techniczne

Waga: przód - 828g, tył 1021g
szerokość - 20/15, 20/15
Szprychy - standard 2mm
Ilość szprych - 20 przód/8-16 tył
Materiał piast: alu, stal
Więcej szczegółów na stronie producenta.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl