X-FLow, Zesty i Spicy - Duże zmiany w ofercie Lapierra

Największą nowością Lapierra podczas tegorocznych Eurobike był model X-Flow. Doświadczenia jakie nabyto przy modelu do DH wypuszczonego na rynek w 2010, pozwoliły na modyfikację konstrukcji i zastosowanie jej w XC. Najbardziej spektakularną nowością w kostrukcji jest użycie technologii Pendbox. Z jakim efektem? Zobaczcie sami.

Istotą działania tego systemu jest izolacja pracy zawieszenia od napędu. Zastosowano w nim ruchomą oś suportu, której działanie można opisać w następujący sposób: w momencie gdy damper znajduje się w pozycji "sag" oś suportu jest cofnięta do tyłu. W punktach gdy wychylenie zawieszenia idzie do góry lub na dół oś suportu przesuwa się do przodu. Pedałowanie powoduje "pchanie" osi suportu z powrotem do tyłu, a oś suportu przywraca zawieszenie do punktu równowagi. Proste? Najlepiej zilustrują to rysunki.

sag
compression
extension

Jakie są zalety systemu Pendbox?

Lepsza wydajność amortyzacji z większą progresywnością
Większa efektywność pedałowania
Bardziej stabilna jazda
Łatwe ustawienie sagu
Prostsza budowa, bardziej kompaktowa i lżejsza od FPS2

Nicolas Vouilloz stwierdził, że X-Flow 120 mm wyróżnia się na tle konkurencyjnych rozwiązań dzięki jego optymalnej wydajność i uniwersalności, dający niesamowite uczucie zarówno podczas jazdy rekreacyjnej jak i nawet na najtrudniejszych szlakach. Jest to czuły rower które spodoba się zarówno amatorom jak i wymagającym zawodnikom. 

Nowy X-Flow oferowany będzie z ramami karbonowymi w trzech wersjach oraz czterema aluminiowymi. Posiadać będą taperowaną rurę sterową, zintegrowane mocowanie sztycy i wewnętrzne prowadzenie przewodów. Za amortyzację odpowiadać będą amortyzatory Fox'a, które zostały specjalnie stuningowane do pracy z nowym Lapierrem. Rowery w 2 najlepszych konfiguracjach przedstawiają się następująco:

X-Flow 912

xflow912


Rama  
X-FLOW 912 Full Carbon Pendbox® 120 mm Tapered HeadTube

Amortyzator  
FOX 32FRLC Fit 120 mm Tapered 2012 Black 15 mm Thru-axle

Damper  
FOX Float RP23 XV2 Boost Valve 190x51 for Pendbox®

Przerzutki
Przód - SHIMANO XTR FDM-980-E 10 speeds
Tył - SHIMANO XTR RDM980SGS 10 speeds

Korba
SHIMANO FC-M980 24x32x42 175 mm

Manetki
SHIMANO XTR SLM980LB/RA

Kaseta
SHIMANO K-CSM98010136 10 speeds

Łańcuch
KMC X10 110 links 10 speeds

Hamulce
Przód FORMULA R1 180 PM 750 mm Polished/Black
Tył FORMULA R1 160 IS 1500 mm Polished/Black

Koła
Przód MAVIC CROSSMAX SLR Disc 15x100
Tył MAVIC CROSSMAX SLR Disc 9x135

Opony
Przód CONTINENTAL Mountain King UST 26x2.2
Tył CONTINENTAL X King UST 26x2.2

Stery
Alloy Semi-Integrated Cartridge Taper

Kierownica
RITCHEY Superlogic Carbon 15x660 mm

Mostek
RITCHEY WCS 4Axis 6¡ 90 mm Black Gloss

Chwyty
LAPIERRE Lock-on 2011 Black/Black

Sztyca
RITCHEY Superlogic Carbon 31.6x350 mm

Siodło
FIZIK Gobi XM Carbon Black Matt


X-Flow 712

xflow712


Rama
X-FLOW 712 Full Carbon Pendbox® 120 mm Tapered HeadTube

Amortyzator
FOX 32FRLC Fit 120 mm Tapered 2012 Black 15 mm Thru-axle

Damper
FOX Float RP23 XV2 Boost Valve 190x51 for Pendbox®

Przerzutki
Przód - SHIMANO SLX FDM660E6X 10 speeds
Tył - SHIMANO XTR RDM980SGS 10 speeds

Korba
SHIMANO FC-M980 24x32x42 175 mm

Manetki
SHIMANO XT SLM780LB

Kaseta
SHIMANO K-CSM77110136 10 speeds

Łańcuch
KMC X10 110 links 10 speeds

Hamulce
Przód FORMULA RX1 180 PM 750 mm Black/Red
Tył FORMULA RX1 160 IS 1500 mm Black/Red

Koła
Przód EASTON EA90 XC Black 15x100 QR 26’’
Tył EASTON EA90 XC Black 10x135 QR 26’’

Opony
Przód CONTINENTAL Mountain King UST 26x2.2
Tył CONTINENTAL X King UST 26x2.2

Stery
Alloy Semi-Integrated Cartridge Taper

Kierownica
LAPIERRE Pro 31.8 20x660 mm 2012

Mostek
LAPIERRE AMR 31.8x90 mm 2012

Chwyty
LAPIERRE Lock-on 2011 Black/Red

Sztyca
LAPIERRE XC Pro straight 31.6x350 mm

Siodło
FIZIK Gobi XM Mg Black/Red 2012

To jednak nie jedyne nowości w kolekcji. Zmianom uległy także modele Zesty i Spicy. Pierwszy z nich otrzymał nowe karbonowe i aluminiowe ramy, które wyposażono w wewnętrzne prowadzenie przewodów oraz zawieszenie w technologii OST+. Nowe ramy w stosunku do zeszłorocznego modelu przeszły delikatną kurację odchudzającą, jednak bez wpływu na ich komfort i czułość. 

zesty

Spicy, używane w zeszłym roku przez Nicolasa Vouilloza otrzymały także nowe ramy z zawieszeniem OST+. Kuracja odchudzająca w ich przypadku przyniosłą dodatkowe 400g zysku, sprawiając że rama jest jedną z lżejszych w swojej klasie.

spicy

OST+ jest na rynku od 2008 roku i jak twierdzi Lapierre jest jednym z najlepszych systemów amortyzacji do All Mountainu, Freeridu i Enduro. Dzięki Nicholasowi, który wraz z inżynierami podjął się modernizacji tego systemu, jakość pracy która już była bliska ideałowi, została jeszcze poprawiona. Najważniejsze cechy OST+ to:
krótsze chainstaye i większa dynamika pedałowania
wypłaszczczony kąt główki i obniżony środek suportu
wirtualny punkt obrotu

ost

Zmianie uległa także klasyfikacja wspomnianych modeli. Spicy dzięki ulepszonej geometrii i amortyzacji o skoku 160mm idealnie sprawdzać się będą w zastosowaniach Enduro. Z kolei Zesty to już maszyna do szeroko rozumianego All Mountainu.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl