Prawdziwa triathlonowa maszyna od Specialized

 

shiv01

Shiv 2012 jest typowo triathlonowym rowerem i dowodem na to, że Specialized dosyć luźno potraktował politykę UCI dotyczącą technologii sztywności ram. Sama firma przyznaje, że brak ograniczeń nakładanych przez UCI na wygląd roweru triathlonowego (model ten nie spełnia zasady 3:1), spowodował, że najlepsze trendy inżynierskie i triathlonowe pomysły pozwoliły na stworzenie tej wyjątkowej maszyny. Zespół BG FIT R&D stworzył aerodynamiczną konstrukcję ze zintegrowanym systemem nawadniania zawodnika w dolnej rurze oraz specjalną geometrią – to pozwala powiedzieć, że na rynku nie ma takiego drugiego roweru, który tak wiele oferuje triathlonistom jak Specialized Shiv.
 
Nowe modele Speca będą dostępne od listopada. Najpierw najwyższy S-Works oraz Pro-level, w grudniu i później w nowym roku 2012 pojawią się niższe modele.

shiv02
 
Topowy model S-Works Shiv zrobiony jest oczywiście z karbonu, z wyjątkowych włókien FACT IS 11R, pozostałe modele karbonowe zrobione są z karbonu 10R – tak nazwanego przez Specialized. Zestaw S-Works ramy z widelcem składa się z aerodynamicznej sztycy, hamulców, korb oraz specjalnej karbonowe wersji kierownicy. Z kolei cały rower S-Works wyposażony jest w grupę Shimano Dura-Ace Di2. W modelu Pro w zestawie dostajemy oprócz ramy i widelca tylko sztycę. Jest też opcja całego roweru w wersji Pro SRAM Red – z pełną grupą SRAM Red, karbonowymi korbami Specialized, kołami DT Axis 2.0 i karbonową aerodynamiczną kierownicą.
 
Każdy z modeli Shiv – zarówno karbonowe jak i aluminiowe mają wbudowany pojemnik na wodę. W zależności od rozmiaru ramy, jest to pojemność ok. 750 ml. Sam zbiornik jest wyjmowany prze górny port, przez co może być napełniany w trakcie jazdy – bardzo dobre rozwiązanie na krótkie przystanki.
 
Jak już zostało wspomniane, przekroje rur nowego modelu Shiv nie spełniają wymogów UCI i stosunku 3:1. W takim razie może to być rower tylko do triathlonu, gdzie takich limitów nie ma. Stosunek szerokości przekroju rur w ramie modelu Shiv w różnych miejscach wacha się od 4,1:1 do 3,4:1. Specialized chwali się tym, że większy stosunek średnicy rur poprawia aerodynamikę oraz umożliwia wbudowanie systemu nawadniającego. Dodatkowo, widelec jest szerszy, kierownica jest szersza, a tylne widełki są zamontowane zbyt nisko na rurze podsiodłowej – to powoduje, że rower ten nie spełnia wymogów UCI jako rower na wyścigi szosowe. Wiadomo jednak, że w triathlonie takich ograniczeń (jeszcze) nie ma.
 
Model Shiv jest dostępny w 5 rozmiarach, w wielu opcjach wyposażenia – zarówno w wersjach karbonowych jak i aluminiowych. Komponenty zaprojektowane są tak, by dostarczyć szeroką opcję dopasowania – mocowanie siodła, podłokietniki, wysokość mostka – wszystko to bez utraty własności aerodynamicznych.

shiv04 

 
Dla tych, którzy chcą dopiero rozpocząć przygodę z triathlonem Specialized przygotował wersję budżetową Shiv Elite A1 Apex, na komponentach SRAM Apex i aluminiowej ramie A1. Jednak ten model ma dalej karbonowy widelec, jednak nie jest to wersja aero jak w wyższych modelach, a koła to model DT Axis 1.0

shiv05

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl