Monty - nowości w kolekcji na 2012… i 2013

Trial do dyscyplina gdzie rowery obrywają ze wszystkich stron, a siły jakim są poddawane niejednokrotnie przekraczają wszelkie możliwe normy. Swojego czasu Rafał Kumorowski kupił rower pewnej marki z wieczystą gwarancją, który w jego rękach wytrzymał 2 dni, nie mówiąc już o połamanych mostkach. Taki to sport. Tym większe zamieszanie w świecie trialu wywołał Monty, który zdecydował się wypuścić maszynę, której rama jest wykonana całkowicie z karbonu, wyposażając ją w szereg unikalnych rozwiązań.

montym5gran

Spójrzcie jak biegnie łańcuch - częściowo w ramie. Nad tym projektem Monty pracowało już od dłuższego czasu. Poddawano testom wiele materiałów i nowych rozwiązań. Efekt? 6,795 kg rower do trialu. Większość części zostało całkowicie przeprojektowanych - korba, suport, zębatki, pedały, piasty… nawet opony. W tym rowerze wszystko jest nowe.

Przy tak kontaktowym sporcie (rama-podłoże) nie można było zaniedbać kwestii ochraniaczy. Standardowo w rowerach trialowych montuje się klatkę chroniącą suport i zębatkę. W nowej ramie także zainstalowano szereg wzmocnień całkowicie zintegrowanych z ramą. Jest to pierwsza rama trialowa wykonana z carbonu na świecie. Cena… około 15 000 PLN. Nie jest źle.

Dane techniczne

Rama:
Monty. Monocoque UD carbon ber.
Widelec:
Monty UD Carbon ber, carbon crown/steerer, 100mm
Stery:
FIRST 1-1/8” , Aluminium cups
Mostek:
Monty. Aluminium 6061-T4. 28.6mm, 31.8mm
Kierownica:
Monty UD Carbon Fiber, 31.8x720mm
BB:
FIRST, Titanium, assimetric shape, 1.37x24T
Korba:
Monty. 158mm, Aluminium 7075-T6. Ultra light
Kaseta/Wolnobieg:
Monty. Front: 18T 9 pawls, titanium
Zębatka Tylna:
12T track cog, titanium
Hamulce:
Monty-Hope, Trial Zone, 160mm
Obręcze:
Aluminium 6061-T4. Front 28H, Rear 32H
Opony:
Monty Eagle Claw. New shape. Ultra light

Kolejną ciekawostką tym razem na 2013 rok, jest nowy model w linii górali M8 - M8XX. Rama wykonana jest także z włókna węglowego, w tym przypadku jednak nie jest ono ułożone jednokierunkowo, ale do czynienia mamy ze splotem 3K. Sprzęt wyposażono po królewsku stąd i uzyskana waga nie dziwi - 7,590 kg. Jeśli jednak nie chcecie czekać tak długo, to dostępne na rynku są modele z tej linii w nieco uboższym wyposażeniu - XTR, XT i SLX. Wagowo… no cóż, szału nie ma - 9,770kg waży wersja z XTR, Cena jednak dość kusząca - 3499 euro za taką konfigurację, brzmi dość przyzwoicie, a można znaleźć jeszcze lepsze oferty w internecie.

bicicletam8xx

Dane techniczne M8XX 

Rama: Monty. Monocoque carbon fiber 3K.
Widelec: DT XRC100 Race, carbon crown/steerer, Magnesium dropout, 100mm
Stery: FSA 1-1/8” up - 1,5” down
Mostek: RITCHEY 4AXIS, 31.8mm, L 90mm, 6ş
Kierownica: FSA K-Force Nano, UD Carbon ber, 31.8x600mm
BB : FSA PressFit, Ceramic bearing
Korba: FSA K-Force Light 42-27T, Carbon/AL7075, L175mm
Kaseta/Wolnobieg: SRAM XX, cassette, AL7075-T6, CrMo 4130, 10speed
Hamulce: SHIMANO XTR, Aluminium 160mm, hydraulic mineral oil
Obręcze: Carbon 3K, 26”-24holes
Opony: MAXXIS 285, 26”x2.10, Superlight Tubes

Ostatnią ciekawostką jest nowy składak M4. Nie zawsze skaczemy po skałach, czy ścigamy się w górach. W kolekcji może przydać się więc rower tego typu. W tym przypadku, podobnie jak w góralu, do konstrukcji ramy użyto carbonu ze splotem 3K. Dzięki temu udało się uzyskać wagę roweru w granicach 7,780 kg. Co ciekawe, nie tylko rama w tym rowerze jest z carbonu, ale także obręcze. Stojąc w kolejce po bułki na pewno wzbudzi zainteresowanie… ale dopiero w 2013 roku.

bicicletam4

Dane techniczne 

Rama: Monty. Monocoque carbon fiber 3K.
Widelec: Monty. 1-1/8”. Carbon ber. wide:70mm
Stery: FSA 1-1/8”
Mostek: Monty. Aluminium. Extensible, Folding type
Kierownica: Monty. Carbon ber, 25,4x570mm
BB Parts: FSA, 1.37x24T
Korba: FSA Vero Single 42T, Aluminium7075, L175mm
Kaseta/Wolnobieg: SHIMANO 105, cassette 11-28T
Hamulce: TEKTRO RL740. QR knobV-brake type
Obręcze: Carbon ber 3K, 20”- Front: 20H, Rear: 24H
Opony: SCHWALBE Kojak 20”x1,35, Tubes A/V


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl