Engage - nowy brand AX-Lightness dla mas?

Części wchodzące w skład nowej grupy będą oczywiście cechować się niską wagą, ale nie są to ekstremalnie odlajtowane cuda do jakich przyzwyczaił nas niemiecki producent. Przy stosunkowo niskich jak na AX-a, komponenty cechować się będą przyzwoitymi parametrami.
Niejako na otarcie łez po korbie Morpheus, która w wersji do MTB zobaczy światło dziennie nie prędzej niż za 2 lata, Engage proponuje inne rozwiązanie.

Korba Pelton

korba

Wykonano ją z aluminium 7075 i cechować się będzie modułowym systemem, pozwalającym zmieniać pająki w zależności od potrzeb. Do wyboru będą wersje na 110 i 130 mm w przypadku szosy oraz dwu i trzy blatowe systemy do MTB. Współpracować będzie z suportami BB30 lub BB386, a długość ramion będzie można wybierać z pomiędzy 172,5 mm oraz 175 mm. Waga całkiem niezła - 430g bez blatów (podejrzewam że również i bez suportu). Cena dla końcowego użytkownika 580 euro (Morpheus to wydatek około 1000 euro) 

Ciekawie też prezentują się kierownice. Tutaj Engage zaserwowało danie 4 posiłkowe - do wyboru są dwie kierownice szosowe i 2 MTB. Wagi nie przyprawiają o zdumienie, powiedziałbym że są dość przyzwoite, szczególnie że są to modele oversize, jednak w stosunku do super odlajtowanych projektów dostajemy możliwość montażu rogów i nie trzeba zakładać bar endów, dodatkowo obszar montażu sterów został oteksturowany, co pozwoli na zwiększenie tarcia i wyeliminuje obracanie się kierownicy wokół wspornika. Wykończenie jednokierunkowo ułożonym włóknem, dopełnia obrazu całości.

Chord Flatbar

flatbar

Długości 580 / 600 / 620mm
Waga od 129 gramów
Cena 120 euro

Chord Riserbar

riser

Długości 620 / 640 / 660 / 680mm
Waga od 155 gramów
Cena 130 euro
Wznios 18mm
Kąt wzniosu 6 stopni
Kąt wygięcia 9 stopni

Podobnie sprawa ma się z modelami szosowymi. Na szczególną uwagę zasługuje model Ergo, gdzie waga była kwestią drugorzędną, a przede wszystkim miała być ergonomiczna. Podobnie jak model Race ma kompaktową formę, i pozwala na wygodny dostęp do klamek zawodnikom o mniejszych dłoniach, jednak najważniejsze różnice to spłaszczona i ergonomicznie ukształtowana górna część kierownicy z zintegrowanym prowadzeniem przewodów oraz wygodne oparcie dłoni wraz z 5-cio stopniowym offsetem, oferującym dodatkowy komfort. 

Apsis Race

apsis-race

Długości 400 / 420 / 440mm
Waga od 195 gramów
Cena 180 euro

Apsis Ergo

apsis-ergo

Długości 400 / 420 / 440mm
Waga od 210 gramów
Cena 190 euro

Hamulce Gavial

hamulce

zostały wykonane z włókna węglowego i zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki. Dzięki bardziej zwartej kinematyce w przypadku tylnego hamulca, spełniają one wymagania mniejszej siły hamowania na tylne koło. Podwójne ramię chronione patentem, przyczynia się do optymalnego wykorzystania właściwości materiału i zapewnia dokładny punkt hamowania. 

Waga 145 gramów (bez klocków)
Cena 300 euro

Sztyca Revit

sztyca

Przeznaczona zarówno do rowerów szosowych jak i MTB, oferuje 25 mm offset oraz aerodynamicznie wyprofilowaną górną część.

Długość do 380mm
Obszar regulacji ok 210mm
Waga od 160 gramów
Średnice 27,2 i 31,6
Cena 180 euro


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl