Gore Ride-On Ultra Lite - nowy super lekki system

gore-ride-on-elementy

Fakt ten zawdzięczać będą wykorzystaniu jako materiału kabli światłowodowych, w miejsce używanych do tej pory drutów metalowych. Dla porównania nowe przewody o długości 2m, ważyć będą ok. 40g, zamiast 80g przy klasycznej konstrukcji. Inną zaletą pancerzy Ultra Lite jest fakt, że nie będą rdzewieć - ucieszy to pewnie wszystkich fanów MTB, lubiących ścigać się w błotku.

hot_gore-new-fiber

A jak z kompresją? Gore twierdzi, że nowe przewody nie będą się bardziej ściskać niż te, oferowane do tej pory. Nowe linery zastosowane w pancerzach Ultra Lite, będą także miały naniesioną cienką warstwę smaru. Do tej pory nie praktykowano tego w systemach przeznaczonych do MTB. Jak twierdzi producent, tarcie w nowym uszczelnionym systemie jest porównywalne jakościowo do systemu Pro, stosowanego w rowerach szosowych. Redukcja tarcia ma wynosić więcej niż 20% poprawiając odczucia przy zmianie biegów i ich precyzję.

hot_gore-new-fiber2

Pancerze przeszły testy - zaginano je o 180 stopni, następnie obciążono 8kg odważnikiem, wprowadzono błoto i symulowano jazdę przez 30 dni. Wynik? Premiera na Eurobike 2011 już za ok. 2 tygodnie.

Zalety nowego systemu

 

  • Waga obudowy przeowdów zredukowana o 42%
  • 100% materiałów nieżelaznych obudowy eliminuje ryzyko korozji
  • Elastyczność przewodów pozwala na ich skomplikowane prowadzenie
  • Linery smarowane na pełnej długości, co skutkuje zmniejszeniem tarcia o ponad 20%, poprawiając odczucia i precyzję zmiany biegów
  • Przeprojektowane i skrócone uszczelnienie GRUB ™, zapewnia kompatybilność ze wszystkimi nowymi przerzutkami
  • Roczna ograniczona gwarancja
  • Łatwe w instalacji
  • 5mm średnica przewodu zapewnia kompatybilność ze wszystkimi systemami zmiany biegów stosowanymi w MTB
Wady? Zapewne największą będzie cena, a co do innych to będzie można powiedzieć po testach...

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl