Nowy Look 920 - stylistyczna doskonałość?
Kilka tygodni temu sensację wzbudziła nowa rama Mondrakera z zintegrowanym mostkiem. Słowo zintegrowane chyba nie do końca odpowiada prawdzie, użyłbym raczej określenia "dopasowanego stylistycznie". Rama była ciekawa, co jednak powiecie na odpowiedź Francuzów?
Nowy Look 920 wygląda po prostu niesamowicie. Także i w tym przypadku mostek stanowi niejako przedłużenie ramy, której płynne kształty i stylistyka muszą budzić podziw. Po raz kolejny Francuzom udało się zrobić rowerowe dzieło sztuki. Można nawet powiedzieć że podwójne ponieważ w tej samej stylistyce utrzymano fulla i hardtaila. Już poprzednie wersje robiły wrażenie, nowe budzą podziw.
Ramy wykonano oczywiście z włókna węglowego. W zależności od wersji natkniemy się jednak na części wykonane z aluminium. Dotyczy to jednak tych bardziej "budżetowych". Celowo użyłem cudzysłowu, bo słowo budżetowe ma się średnio do produktów Looka. No coż, za przywilej posiadania takiej ramy trzeba zapłacić.
Ażeby ochronić inwestycję, rama od spodu zabezpieczona jest cienką warstwą stali, chroniącą dolną rurę przed uderzeniemi kamieni wylatujących spod kół.
Najbardziej rzucający się w oczy element ramy - mostek A-Stem, wykonano z aluminium. Stanowi on stylistyczne zakończenie ramy, dopasowując się do jej krzywizn. Wyposażono go w elastomerowe blokady, chroniące ramę w razie wypadku. Do wyboru będzie kilka wersji z długościami +/- 10 mm oraz wysokościami 5 lub 15 mm.
Prawdopodobnie oferowane będą modele w 2 wersjach różniących się wyposażeniem. Wersja tańsza posiadać będzie koła Mavic Crossride, grupę Shimano SLX oraz aluminiowy kokpit z kierownicą o lekkim wzniosie. To wszystko będzie mogło zmienić właściciela za 3990 euro. Wersja dla bardziej zamożnych klientów posiadać będzie na pokładzie kokpit z włókna węglowego, osprzęt Sram XX, koła Mavic Crossmax SLR oraz pedały Look Quartz. Cena… no coż 7369 euro za 10kg czystego lansu.
Ramy także oferowane będą w 2 wersjach. W pełni karbonowa z także karbonowym damperem, sztycą i wahaczem ważyć będzie 2350g oraz nieco cięższa ze zwykłym damperem oraz aluminiowymi detalami ważąca 2500g. Ceny zawierać będą się w przedziale od 2999 euro do 3499 euro.
To jednak nie koniec. Wraz z fullem, Look wypuszcza także nowy model hardtaila. Stylistycznie identyczny z podobnie dopasowanym mostkiem, posiadać będzie zintegrowaną sztycę. Rama dedykowana jest do współpracy z amortyzatorami o skoku 100 mm (120mm w przypadku fulla). Dostępna będzie w dwóch wariantach - z zintegrowaną sztycą oraz standardową rurą podsiodłową. Przewidywana waga będzie wynosić od 1200g z ISP do 1300g bez. Zarówno model z pełnym zawieszeniem jak i hardtail współpracować będą z suportami BB30. Także obie wersje posiadać będą mocowania hamulców w standardzie Post Mount.
komentarze