Chris King idzie w ceramiczne łożyska
Nowe suporty w wyglądzie nie różnią się praktycznie niczym od ich odpowiedników ze stalowymi łożyskami. Rozpoznać je można jedynie poprzez inny kolor tulejek oraz uchwytowi pierścienia uszczelniającego. Konstrukcja pozostała identyczna, zresztą jaki sens miałoby zmieniać coś, co jest już dobre? Dzięki zmianie standardowych łożyska na ceramiczne osiągamy jednak nową jakość pracy. Kulki ceramiczne są lżejsze, twardsze, bardziej okrągłe oraz pozwalają na przenoszenie większych obrotów i siły.
Łożyska jakie proponuje Chris mają więcej elementów tocznych - w każdym łożysku upakowano aż 24 kulki. Więcej kulek w łożysku to większa wytrzymałość każdej z nich. Poruszają się one na stalowych bieżniach pozwalając na gładkie i mocne pedałowanie. Kulki ceramiczne są znacznie twardsze niż ich stalowe odpowiedniki, są również lżejsze co przekłada się na szybszy ruch i mniejsze tarcie. W połączeniu z niezawodnym systemem uszczelnienia, rozwiązanie to pozwala na wykorzystywanie bardzo niewielkiej ilości smaru. Rezultat? Pedałowanie z większą efektywnością.
Przydatne urządzenie - BB Injector Tool - pozwala na szybką i łatwą aplikację smaru w łożyska.
Ceny:199 USD za wersję kompatybilną z systemem Shimano (24mm oś)
209 USD za wersję kompatybilną z systemem SRAM GXP (24 mm oś)
Nowe piasty z łożyskami ceramicznymi to zmodyfikowana wersja flagowych modeli R45. Dostępne będą od 15 sierpnia 2011. Dodatkową opcją, jaka dostępna będzie od stycznia 2012 roku to możliwość ich zamówienia z bębenkami w standardzie Campagnolo. Dzięki zmianie łożysk waga piast spadnie ze 102g na 99 w przypadku przednich oraz na 216g z 221 g dla tylnych. Piasty dostępne będą oczywiście we wszystkich dostępnych do tej pory wersjach kolorystycznych (10) oraz konfiguracjach otworów na szprychy - 20, 24, 28, 32 przód oraz 24, 28, 32 tył.
komentarze