Cała naprzód - kolekcja FSA na 2012 cz.2
Seria K-Force
Do grupy doszły 2 korby K-Force Light BBright oraz K-Force Light Compact BBright. Podobnie jak pozostałe korby w tej grupie posiadają teraz wykończenie w jednokierunkowym karbonie. W przypadku tych dwóch jednak możliwy jest montaż do standardu suportu BBright, opracowanego przez Cervelo, a dzięki temu otrzymujemy jeden z najsztywniejszych napędów, a do tego lekki. W ten oto sposób rodzina K-Force może współpracować już ze wszystkimi możliwymi standardami. Nowością w grupie są też hamulce do przełaju. Ważące 250g, wykonane w jednokierunkowo położonym włóknie, dopasowane są graficznie do pozostałych komponentów grupy
Seria SL-K
W tej grupie też co nieco się zmieniło. Podobnie jak w K-Force, doszły 2 korby SL-K Light BBright (601g) oraz SL-K Light Compact BBright (580g). Wszystkie komponenty otrzymały także wykończenie w jednokierunkowo ułożonym włóknie węglowym. DO wyboru mamy jednak więcej opcji kolorystycznych - od klasycznego czerwonego, poprzez biały, różowy, niebieski do zielonego. Ten ostatni właśnie dojdzie w przyszłym sezonie w niektórych produktach tej serii. Kolejną nowością są koła, ręcznie budowane, z włókna węglowego z 50 mm wysokością profilu. Sama obręcz jest szeroka na 23 mm i z piastą wycinaną CNC połączone są za pomocą lekkich szprych Sapima. Waga kompletnych kół powinna się zawierać w okolicach 1480g. Dostępne będą z grafiką w kolorach czerwonym, białym i zielonym.
Seria Team Issue
Stanowi ona pośrednią grupę pomiędzy komponentami z węgla a aluminiowymi. Nowością na przyszły rok są koła o 24 mm wysokości profilu obręczy i 19 mm szerokości. Sama obręcz wykonana jest z karbonu i aluminium. Z lekką piastą wycinaną CNC z aluminium łączy się za pośrednictwem szprych Sapima. Waga kompletu wynosić będzie około 1400g. Zabiegowi upiększającemu zostały poddane sztyce, które od przyszłego sezonu będzie można dostać z jednokierunkowo ułożonym włóknem węglowym.
Seria Energy
Jedyną nowością w tej grupie są hamulce do przełaju. Ich konstrukcja jest identyczna jak tych z serii SL-K, jednak użycie tańszych materiałów sprawia, że będą on bardziej przystępne cenowo. Waga hamulców na jedno koło wynosić będzie 140g.
Seria Omega
Najbardziej popularna grupa FSA. Jej podstawę stanowią aluminiowe korby, do których w 2012 roku dołączą 2 modele w wersji BB30 - Omega Compact i Omega Triple. Drugą nowością jest biała wersja kierownicy Compact, wykonanej z podwójnie cieniowanego aluminium 6061.
W zasadzie to by było na tyle jeśli chodzi o komponenty szosowe. Pozostały jeszcze nowości w najbardziej odjazdowej grupie Vision, w tym najwyższej serii Metron. Na szczególną uwagę zasługuje kilka komponentów.
Najciekawsza z nich to kierownica...Metron TFA
Najnowsze dzieło FSA spełniające normy UCI, a przy tym lekkie, poddane zostało rygorystycznym testom w tunelu aerodynamicznym. Wyposażono ją w wymienne rozszerzenia i absorbujące wstrząsy podpórki. W rezultacie powstał bezkompromisowy produkt i jak twierdzi FSA, jest to najszybsza kierownica jaka kiedykolwiek została wyprodukowana. Waga 818g
Kolejną dopieszczoną częścią w grupie są manetki. Wyposażono je w mechanizm zmiany biegów do trzech w jednym ruchu. Po zakończeniu zmiany manetka wraca w neutralne położenie, pozwalając zawodnikowi na zachowanie rąk w niezmienionej pozycji. Zrzucanie biegów następuje poprzez przycisk umieszczony nad klamką. Waga pary 192g.
Równie elegancko prezentują się klamki. Zaprojektowane oddzielnie na lewą i prawą stronę, wykonano je z jednokierunkowego włókna węglowego. Waga 45,5g.
Nowością w ofercie są także przerzutki. Obie można było zobaczyć już w obecnym sezonie, jednak do sprzedaży trafią dopiero w przyszłym. Przednia przerzutka waży zaledwie 63g i wykonana jest tylko w wersji pod hak. Korpus przerzutki jest aluminiowy, jednak zewnętrzny, szeroki zawias wykanano już w karbonie. Same prowadniki to oczywiście stal.
Choć już przednia przerzutka robi wrażenie, to tylna jest już majstersztykiem. To prawdziwe dzieło sztuki. Użycie w większości miejsc węgla zaowocowało spadkiem wagi do 131g. Przerzutka kompatybilna będzie z manetkami Shimano i Vision oraz kasetami Shimano, Sram oraz Vision.
Dystrybutorem FSA w Polsce jest BDC-Bike
komentarze