Cała naprzód - kolekcja FSA na 2012 cz.1

Spora część zmian dotyczy detali. W wielu przypadkach wymieniono karbon z tradycyjnej plecionki na jednokierunkowy, poprawiono także grafikę. Zobaczmy więc co się zmieniło, a zatem po kolei…

Seria K-Force

k-force

Sercem grupy są korby K-Force Light Compact 386 i K-Force Light Triple. Dostępne w konfiguracjach z suportami Mega-Exo albo BB30, na ich wyposażeniu znajdziemy ceramiczne łożyska i aluminiowe, wycinane CNC blaty.

W grupie znajdziemy też kierownice wykonane z karbonu i kevlaru. Posiadają one teksturowane wzmocnienia w części centralnej zapobiegające obracaniu się kierownicy w mostku. Wzmocniono także części zewnętrzne. Do kolekcji na 2012 rok doszła także szeroka, płaska kierownica.

Kolekcję uzupełnia sztyca, jak reszta części wykonana z jednokierunkowego karbonu w 3 wariantach - z 0, 25 i 32 mm offsetem. Wszystkie modele sztyc używają klamry MTC.

 

Seria SL-K

sl-k

W odpowiedniku shimanowskiego XT i sramowskiego X0 także sporo się zamieszało. Ramiona korb (w wersjach Compact 386 i 104/64) wykonano także z jednokierunkowego karbonu. Dostępne konfiguracje są identyczne jak w K-Force, jednak łożyska jakie tu znajdziemy są już stalowe. Wszystkie komponenty składające się na serię SL-K dostępne będą w 4 wariantach kolorystycznych - czerwonym, białym, niebieskim i zielonym. Ten ostatni to także nowość w przyszłorocznej kolekcji.

Uzupełniono także kolekcję kierownic. Od przyszłego roku zarówno prosta jak i rizer będą oferowane w 2 wariantach szerokości. Kierownice wykonano z włókna węglowego, owiniętego na cienkościennym profilu aluminiowym. Kolekcję uzupełnia sztyca wykonana z włókna węglowego, jednak samo mocowanie siodła to już aluminium. Dostępna będzie w 2 wariantach z zerowym i 20 mm przesunięciem. Od nowego roku do dyspozycji będzie także średnica 30.9 mm. W kolekcji znajdziemy także mostek - wykonano go metodą skucia 3D aluminium a następnie CNC z materiału AL2014. Kierownicę z drugiej strony przytrzymuje węglowa klamra.

 

Seria Afterburner

afterburner

Seria będąca odpowiednikiem shimanowskich grup XT/LX oraz sramowskiego X9. W tej grupie już karbonu nie uświadczymy, ale za to mamy pięknie obrobione alu i dużo lepsze ceny. Zresztą niejednokrotnie już życie pokazało że z alu można czasami wykonywać lżejsze komponenty niż z włókna węglowego.

Afterburner do tej pory istniał wyłącznie w korbach. Na przyszły rok dołożono komponentów  i tak powstała całkiem ciekawa seria. Sama korba zmieniła się niewiele - kształt pozostał ten sam, jednak nowa grafika i zmiana srebrnego koloru na czarny wyszła wyjątkowo dobrze. Dostępna będzie w wariantach Compact 386 oraz klasycznym na 4 otwory. Do wyboru pozostawiono także rodzaj suportu - BB30 lub Mega Exo. Kierownice w kolekcji również prezentują się ciekawie - perłowy czarny kolor w połączeniu z błyskiem i białymi napisami. Kierownice są wykonane całkowicie z aluminium, ktore zostało trzykrotnie wycieniowane. Identycznie wykończony został mostek, który wycięto CNC, ze skutego wcześniej bloku aluminium 6061/T6. Płytka jest tu już aluminiowa, skręcana na 4 śruby - do kolekcji doszły długości 60 i 70 mm). Całości dopełnia prosta sztyca, wykonana z alu 2014, w której łódeczkę skuto a następnie wycięto CNC. Główkę zamyka rozwiązanie MTC.

 

Seria V-Drive

v-drive

Seria ta jest odpowiednikiem LX/SLX z Shimano albo X7 Srama, czyli krótko mówiąc adresowana jest dla tych, co lubią szampana, ale stać ich na piwo. Sercem grupy jest korba produkowana w 2 wariantach MegaExo i BB30. Korbę wykonano ze skutego alu 6061, natomiast zastosowane osie są już CrMo. Na wypasie znjadziemy także stalowe łożyska i wyciskane blaty.

Nowością na 2012 są kierownice z dwukrotnie cieniowanego alu 6061, oferowane w różnych długościach, wzniosach i wykończeniu - czarnym matowym lub białym błyszczącym. Do dyspozycji otrzymujemy kierownice proste o długościach 580, 600 i 620mm oraz rizery 620 i 680mm. Kolekcję kierownic uzupełnia model High Rizer o długości 680mm i wzniosie 30mm. W kolekcji nie mogło także zabraknąć mostka i sztycy. Pierwszy z nich wykonany jest metodą CNC ze skutego wcześniej alu 6061/T6. Występuje w kilku długościach (60-130 mm), przy czym nowością jest model z 6 stopniowym wzniosem o długości 60 mm. Do dyspozycji są także 2 mostki o kącie wziosu 17 stopni.

. Sztycę prostą wykonaną z identycznego materiału, można za to dostać w jednej długości - 350mm, za to w 3 średnicach - 27.2, 30.9 oraz 31.6. Od góry zamykana jest rozwiązaniem MTC.

 

Seria Comet

comet

Czyli idąc po kolei odpowiednik SLX i X5. Najważniejszy element grupy czyli korba oferowana jest w kilku wariantach - Compact 386 - jeśli chcesz sprawdzić czy mocowanie na 3 otwory Ci odpowiada, dostępny w wariancie BB30 oraz MegaExo klasyczne rozwiązanie 104/64 tylko w wersji MegaExo. W tym drugim możemy wybierać w różnych konfiguracjach blatów. Podobnie jak w V-Drive znajdziemy tu stalowe osie, łożyska oraz wyciskane blaty obrobione CNC. Nowością w grupie jest kierownica, występująca w dwóch długościach 620 i 680 mm i tylu samo kolorach - czarnym i białym.

 

Gravity / Gravity Light

g-light

Grupa osprzętu do najcięższego katowania. Zasada jaką kierowano się przy konstrukcji komponentów jest zawsze ta sama - co poleci w górę, musi też spaść i to ze znaczną siłą. Na 2012 rok kolekcję uzupełniono o nową kierownicę wykonaną z jednokierunkowego karbonu, położonego na podwójnie cieniowanej rurze wykonanej z alu 6066. Mostek Direct Connect doczekał się następcy Light Direct Connect, ważącego 118g i długości 45mm. Nowości w kolekcji dopełniają poczwórnie cieniowane sztyce z płaskim topem, które dostępne będą w średnicach 27.2, 31.6 oraz nową w kolekcji 30.9.

Uzupełniono także kolekcję korb. Do obecnych w tym roku modeli doszły gravity light MegaExo oraz gravity light DH MegaExo.

 

Seria Gap

gap

Wypełnia lukę pomiędzy lekkimi komponentami do DH oraz tymi przeznaczonymi do freeridu. Odświeżeniu uległy wszystkie komponenty grupy począwszy od korb wykonanych z alu 7050, wśród których znajdziemy zarówno modele z pojedynczą zębatką, jak również w konfiguracjach z dwoma lub trzeba do All Mountainu. Ciekawą opcją jest możliwość jest zdejmowany wewnętrzny pająk, umożliwiający szybką przeróbkę na single speeda i montaż napinacza.

W kolekcji znajdziemy także kierownicę wykonaną z podwójnie cieniowanego alu 6061/T6, oferowaną w wielu długościach i wzniosach. Nie mogło także zabraknąć iście pancernego mostka wykonanego ze skutego 3D a następnie wyfrezowanego CNC alu 6061/T6. Mostek będzie dostępny w długościach 45,60 i 70 mm z 8-mio stopniowym kątem nachylenia. Kolekcję zamykają sztyce dostępne podobnie jak kierownice w kolorach białym i czarnym oraz w 2 długościach 350 i 420mm.

Dystrybutorem FSA w Polsce jest BDC-Bike 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl