Nowości Ritcheya na 2012 rok - część 1

Na pierwszy plan wybija się rama - wielki comeback produktu przestawionego w 1995 roku. W ten czas, zaprezentowano rower o górskiej geometrii do którego dołożono koła 700c, które teraz nazywa się 29er. Czyżby był to pierwszy tłentynajner? Całkiem możliwe, ale wtedy świat nie był na to jeszcze gotowy.

p29er-back-angle

Nowa rama nazywa się P-29er i jeśli wierzyć zapewnieniom Toma, włożono w niego jego 38 lat doświadczeń w wyścigach, projektowaniu i budowaniu stalowych ram. Ta rama ma być zarówno komfortowa jak i wytrzymała. Zbudowano ją z obrabianego termicznie CrMo, który następnie trzykrotnie wycieniowano.

p29er-front-angle

Geometria 29erów jest dość specyficzna. Jednak autorytet Toma Ritcheya, Thomasa Frischknechta i innych zawodników, którzy mieli wpływ na jej stworzenie wydaje się nie do podważenia - rower jest zwinny, stabilny, ale nie ociężały i w równym stopniu nadaje się na całodniowe wycieczki jak i na zabawkę na technicznych singletrackach.

Rama będzie tylko w jednym wariancie graficznym, ale za to konkretnym - 3 kolorowe przejście tonalne w hołdzie klasycznym rowerom górskim serii P. Dostępna w 4 rozmiarach - S, M, L, XL, ważyć będzie ok. 2,15 kg dla rozmiaru L. Sugerowany skok amortyzatora przedniego 100 mm.

Ciekawie rozwiązane haki - Slider - szukasz singlespeeda? OK, chcesz kasetę i przerzutkę, jak najbardziej. Twój wybór. Cena 2999 PLN

p29er-dropouts

Kolejną ciekawostką jest główka o zmiennej średnicy. Nie byłoby w tym nic oryginalnego gdyby nie jej rozmiar. Użyto w niej sterów zintegrowanych, gdzie u dołu mamy klasyczne rozwiązanie 1 1/8, zwężające się jednak ku górze do 32 mm w najwęższym miejscu. Powoduje to że cały układ jest w tym miejscu sztywniejszy, a ponadto pozwala przyoszczędzić ok. 80g wagi w stosunku do klasycznego wariantu 1 1/8.

 

Drugą ramą proponowaną na 2012 rok jest SwissCross - niespodzianka dla przełajowców. Większość rozwiązań jest identycznych jak w P-29er.

swisscross-back-angle

swisscross-front-zoom1 

Rozmiary: 49, 51, 53, 55, 57, 59 cm

Waga: 2,34 kg (razem z widelcem - waga dotyczy rozmiaru 55)

Malowanie ramy i widelca jak na załączonych obrazkach. Cena identyczna jak modelu P-29er - 2999 PLN

Mostki

A w zasadzie mostek, tyle że wykonany w dwóch technologiach. Oto modele - WCS C260 i WCS Carbon Matrix C260.

stem_wcs_c260_wb

stem_wcs_c260_bb stem_wcs_c260_wr stem_wcs_c260_ww
stem_wcs_c260_ww_backclamp stem_wcs_c260_ww_front stem_wcs_c260_ww_top

Pierwszy z nich wykonany jest metodą skucia aluminium 7050 a następnie poddany dalszej obróbce mechanicznej w środu, celem zdjęcia kilku nadmiarowych gramów. Dlaczego C260? Ponieważ klamra obejmująca kierownicę, opasa ją właśnie pod takim kątem, lepiej rozprowadzać naprężenia.

Z drugiej strony mamy zamknięcie aż na 3 śruby na zakrzywionym rozcięciu, co ma w lepszy stopniu redukować naprężenia na sterówce. Jaki rezultat? 20g mniej w stosunku do modelu 4Axis przez spełnieniu norm CEN. Mostek dostępny będzie w 4 wariantach kolorystycznych, czarny błysk i mat, czerwony i biały oraz w długościach 70 - 130 mm co 10 mm. Wersja alu ważyć będzie 103g.

Druga wersja jest wykonana dodatkowo z użyciem strukturalnego exo szklieletu, nałożonego na aluminiowej podstawie, co dodatkowo podniosło sztywność o 14% w stosunku do modelu podstawowego. Rozwiązanie to pociągnęło za sobą jednak lekko wagę, która w tej wersji wynosi 113g.

stem_wcs_cf_matrix_c260_ud

Przy kolejnym produkcie miałem dylemat, gdzie go wsadzić - do mostków czy do kierownic? Niech więc będzie tutaj.
Mowa o szosowej kierownicy MonoCurve zintegrowanej z mostkiem, która powstała w wyniku połączenia technologii wykorzystanej przy mostku C260 oraz kierownicy EvoCurve. Rezultat? 353g (42cm x 120mm). Dostępna będzie w 3 szerokościach 40, 42 i 44cm oraz długościami mostków 900, 100 i 110 mm (40), 100, 110, 120 mm (42) oraz 110, 120 i 130 mm (44).

bar_rd_wcs_cf_monocurve_carbon_top

Do linii kierownic EvoCurve doszedł model WCS, wykonany z jednokierunkowo położonych włókien węglowych. Podobnie jak opisana powyżej kombinacja oferowana będzie w trzech szerokościach 40, 42 i 44 cm. Waga 220g.

bar_rd_wcs_cf_evo_curve 

Dla górali też znalazło się coś nowego. Może nie zastosowano tu żadnych nowych technologii, ale jeśli brakuje Ci czegoś w kolorze czerwonym na kokpicie, to nowe kierownice rizer i prosta powinny Cię usatysfakcjonować.

bar_mtn_wcs_flat_wetred
bar_mtn_wcs_rizer_wetred 

Sztyce. 

Całkowicie nowym modelem na 2012 będzie WCS Link. Sztycę zaprojektowano do współpracy z siodła MonoLink Selle Italia, jednak w przypadku Richeya, można ją także zaadaptować do siodeł z tradycyjnie rozstawionymi szynami. DostęĻna będzie w średnicach  27.2, 30.9, i 31.6 i długościach 300, 350 i 400mm. Waga wersji aluminiowej powinna wynosić około 230g. Nie znamy niestety jeszcze wagi wersji karbonowej.

Linia klasycznych sztyc WCS została wzbogacona o 2 wersje kolorystyczne - białą i czerwoną, które dla długości 350mm, offsecie 20mm i średnicy 27.2 powinna ważyć 195g.

post_wcs_link_bb_v2 post_wcs_1bolt_20mm_wr post_wcs_1bolt_20mm_ww

Narobiłem Wam apetytu na nowości? To nie koniec Ciąg dalszy nastąpi…

Dystrybutorem Ritcheya na Polskę jest Pol-Sport


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl