Gruber 3.15 i Vivax Assist - elektroniczne wspomaganie

uebersicht

Gruber Assist 3.15 to rozwinięcie pierwotnej koncepcji, charakteryzujące się kilkoma ulepszeniami. Najważniejsza z nich to silnik o dwukrotnie większej mocy, która w nowej wersji wynosi 200 W.  Do tego dochodzi miniaturowy przycisk, który jest jeszcze mniej widoczny oraz elektroniczny kontroler zbudowany w sztycy. Jedną z niebagatelnych cech nowego rozwiązania jest to że jest jeszcze bardziej ciche w stosunku do swojego poprzednika. Jak to działa? To dość proste. Trzeba zdjęć korbę i no osi zamontować pierścień z zębatką, a następnie go zabezpieczyć w takiej pozycji, aby wsunięty w rurę podsiodłową silnik zazębiał się z osią. Za silnikiem w jednym pakiecie przekładnia planetarna, a sam kontroler wsuwamy już w sztycę. Na kierownicy montujemy przycisk, którym uruchamiać będziemy system, a baterię montujemy w sakwie podsiodłowej. Naciskamy przycisk i system zaczyna wspomagać jazdę dodatkowymi 200 Watami, do momentu kiedy osiągniemy kadencję 90 obr/min. Optymalna praca urządzenia następuje od 60 obr/min. Gruber Assist można także wyłączyć naciskając klamkę hamulca. To w zasadzie tyle. Kwestia wagi - silnik, przekładnia i kontroler ważą ok 900g. Do tego trzeba dołożyć wagę aku, która w zależności od modelu może wynosić:

  • 30 V, 4.50 Ah, 45 min run time, wymiary 130 x 75 x 70 mm, 1000 g.
  • 30 V, 5.80 Ah, 1 h run time, wymiary 110 x 60 x 65 mm, 800 g.
  • 30 V, 6,75 Ah, 1.2 h run time, wymiary 130 x 75 x 70 mm, 1000 g.
  • 30 V, 8.70 Ah, 1.5 h run time, wymiary 130 x 75 x 70 mm, 1200 g.

akku

Czasy działania poszczególnych wariantów w dużej mierze zależeć będzie od tego w jakim stopniu będziemy korzystać z asysty - leniuchy krócej, pracusie dłużej. System może być instalowany w rurach podsiodłowych o średnicach 30,9 oraz 31,6mm.

Vivax Assist

kurbel_mit_motor_gradient

Prezentuje inne podejście do wspomagania. Skoncentrowano się przy tym na poprawie rozwiązania Gruber Assist. W rezultacie stworzono całkiem nowy produkt z rewolucyjnymi rozwiązaniami. Największa zmiana dotyczy samego kontrolera, dzięki czemu całkowicie zmieniono komunikację między kontrolerem a silnikiem. W Vivax Assist silnik zwiększa swoją moc jeśli Twoja energia wkładana w kręcenie maleje i odwrotnie. Aktywacja następuje bez udziału sensora. Konstrukcja serca całego rozwiązania jest wyjątkowo krótka, co pozwala na jej montaż w różnych sztycach, zwłaszcza krótkich. Kontroler można programować za pomocą komputera i to bez konieczności demontażu urządzenia.

motor_01

Silnik w nowej wersji jest jeszcze cichszy i bardziej trwały. Także nowa metoda instalacja sprawia, że demontaż korby z Hollowtech II nie jest już konieczne, pozwalając na precyzyjne pozycjonowanie, spiralnej zębatki i gwarantuje długotrwałą i bezawaryjną pracę. Dzięki sprytnym, opatentowanym narzędziom, instalacja zestawu jest dziecinnie prosta, dzięki czemu udało się wyeliminować błędy instalacji i czas montażu.

Pomysł na podłączenie silnika do roweru, bez szpecenia jego konstrukcji jest świetny i na pewno przyda się podczas wypraw w góry. Nie zalecam jednak stosowania tego na wyścigach, bo co bardziej krewki zawodnik może uzewnętrznić swoje pretensje za stosowanie dopingu...

 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl