Industry Nine wprowadza nowe piasty SOLiX, zestawy kołowe i obręcze AR40 Gravel

Industry Nine znów daje o sobie znać. Tym razem skupiają się na świecie szos i szutrów z nową linią produktów o nazwie SOLiX. Imponujące jest to, że I9 twierdzi, że jest to ich najbardziej zaawansowany technicznie system piast do tej pory - oferujący aż 605 punktów zaczepienia!

Zestaw kołowy Industry Nine SOLiX

Nowa linia SOLiX jest dostępna w dwóch zestawach kołowych o różnych charakterach. Mają dwie różne konfiguracje piast i szprych przeznaczone do jazdy szosowej, szutrowej lub jakiejkolwiek innej. Konstrukcje są konfigurowalne, ale I9 umieszcza je na dwóch ścieżkach: SOLiX SL i SOLiX G. Jak się zapewne domyślacie SOLiX SL to model wyścigowy, a SOLiX G jest przeznaczony dla poszukiwaczy przygód w terenie.

Zestawy kołowe SOLiX są zbudowane wokół piasty i9s SOLiX. Nowa piasta ma konstrukcję pięciozapadkową o ciągłej fazie z pierścieniem napędowym wyposażonym w 121 zębów. Oferuje 605 punktów styku, co przekłada się na bardzo precyzyjne zazębienie 0.59°. To nie całkiem 690 punktów i 0,52º systemu piasty I9 Hydra, ale to i tak znacznie więcej niż zwykle widzimy w piastach szutrowych i szosowych. 

I9 ma również całkowicie nową konstrukcję piasty, która ma sprawić, że będą one trwalsze. Wszystkie te elementy razem składają się na to, co uważają za swój najbardziej zaawansowany technologicznie system piast.

Zestaw kołowy I9 SOLiX SL

SOLiX SL to lżejsze i bardziej zorientowane na szosę koła. Według producenta, SL to "najwydajniejsze lekkie koła szosowe i szutrowe od i9". Nowy zestaw kołowy ma mnóstwo wysokiej klasy funkcji konstrukcyjnych i przyzwoitą wagę 1270 g dla obręczy z włókna węglowego. 

Obejmuje to obręcze wykonane w technologii CFD i proste szprychy Sapim CX-Ray zakotwiczone w lekkich, minimalistycznych piastach SOLiX. Rowerzyści szukający dodatkowego stylu mogą wybrać spośród 11 anodowanych kolorów piast i dziewięć kolorów nypli w konfiguratorze kół na stronie. 

Linia kół SOLiX SL obejmuje pełną gamę profili pasujących do zastosowań podjazdowych, aerodynamicznych lub mieszanych, które odnajdą się w rowerach kolarzy szosowych, szutrowych lub przełajowych.

Szczegóły koła SOLiX SL:

  • Liczba otworów: 24 
  • Masa zestawu kołowego od 1270g (35mm) do 1525g (65mm)
  • Zazębienie: 605 punktów lub 0.59 stopnia 
  • Specyfikacje osi: 12×100 przód | 12×142 tył 
  • Wysokości obręczy (zestawy): 35mm, 35/45mm, 45mm, 45/65mm, 65mm
  • Korpus wolnobiegu: Sram Xd-R | Shimano Hg | Shimano Ms-R | Campagnolo N3w 
  • Sugerowana cena detaliczna (od): Alu $1295/Set | Carbon $2295/Set

Zestaw kołowy SOLiX G Gravel

Kolekcja SOLiX oferuje również najbardziej godne przygód i w pełni konfigurowalne koła szutrowe od i9. Platforma SOLiX G jest przeznaczona dla rowerzystów, którzy chcą połączonego prowadzenia, solidnego stosunku sztywności do masy w porównaniu do tradycyjnych kół i możliwości dopasowania wszystkiego do roweru. Dzięki technologii zapożyczonej z i9 MTB, te zestawy kołowe wyróżniają się na trasach backcountry i szutrowych. Piasty i szprychy są dostępne w 11 anodowanych kolorach, zachęcając rowerzystów do skonfigurowania swoich wymarzonych kół za pomocą konfiguratora.

Szczegóły SOLiX G:

  • Liczba otworów: 24 
  • Waga zestawu kołowego: od 1320 g (G ULC 250C) do 1520g (G AR25)
  • Zazębienie: 605 punktów lub 0.59 stopnia 
  • Specyfikacje osi: 12×100 przód | 12×142 tył 
  • Korpus wolnobiegu: Sram Xd-R | Shimano Hg | Shimano Ms-R | Campagnolo N3w 
  • Sugerowana cena detaliczna (od): Alu $1405/zestaw | Carbon $2395/zestaw

Nowe obręcze i9 AR40 Hooked Rims. 

Obecnie wiele mówi się o obręczach z hakiem i bez haka, a i9 pozostaje jednak przy haku w swojej najnowszej linii. Dlaczego? Hakowane obręcze pozwalają na wyższe ciśnienie w oponach, zmniejszając ryzyko przedmuchiwania związane z obręczami bez haka i pozwalając na niższą wysokość ścianki stopki niż w przypadku obręczy szosowych bez haka. 

Obręcz AR40 ma szerokość wewnętrzną 25 mm i szerokość zewnętrzną 35 mm, zapewniając dobre oparcie dla opon w zakresie od 28 mm do 34 mm i oferując zalety aerodynamiczne i opływowy kształt. I9 twierdzi, że ta konstrukcja rozszerza korzyści aerodynamiczne na opony o szerokości do 40 mm, dzięki czemu jest wszechstronna w każdym terenie i wyborze bieżnika.

Zespół projektowy i9 stworzył ściankę o szerokości 4 mm, aby zmniejszyć ryzyko uszczypnięcia. Konstrukcja ta ma na celu rozproszenie siły uderzenia na większym obszarze. Wreszcie, wysoka wytrzymałość na uderzenia układu jest dostosowana do zastosowań szutrowych, wzmacniając zdolność koła do wytrzymywania sił uderzenia i ciągłego znęcania się na nierównych drogach i szlakach.

Zestaw piast SOLiX

Sercem piast SOLiX jest ciągłofazowa pięciozapadkowa piasta wolnobiegowa z pierścieniem napędowym o 121 zębach i aż 605 punktach styku, co przekłada się na bardzo precyzyjne zazębienie na poziomie 0.59°. Wykonane ze stali narzędziowej A2 przy użyciu precyzyjnego cięcia drutem EDM, zapadki i pierścienie napędowe zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej trwałości.

Industry Nine zmniejszyło obroty zapadki i nacisk sprężyny, zoptymalizowało średnicę pierścienia napędowego i zmieniło układ uszczelnienia styku, zmniejszając opór i hałas swobodnego toczenia. Wszystko to przekłada się na szybsze sprzęganie, niższe tarcie i zwiększoną trwałość.

Szczegóły zestawu piast SOLiX:

  • Liczba otworów: 24| 28 Zazębienie: 605 punktów lub 0.59 stopnia 
  • Specyfikacje osi: 12X100 Przód | 12X142 Tył 
  • Korpus wolnobiegu: SRAM XD-R | Shimano HG | Shimano MS-R | Campagnolo N3W 
  • Waga: Przód 110g | Tył 223g 
  • Sugerowana cena detaliczna: $695 para

o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl