5000 km-Wolfpack Race II

Opony Wolfpack Race 2 gościły na naszych łamach dokładnie rok temu. Zyskały w naszej ocenie wysoki wynik końcowy, dlatego powracamy do  nich po przejechaniu około 5000 km w bardzo różnych warunkach i terenie szosowym. Na pewno nie miały lekko podczas testu długodystansowego i w momencie gdy przyszedł czas na ich wymianę, przyjrzeliśmy się dokładniej w jakim są stanie po przejechaniu 5 tyś km.

Opony założone do testu długodystansowego to rozmiar 28 mm o wadze 245g. Byliśmy przekonani że przy tej wadze opona będzie miała słabszą ochronę przed przebiciami i szybkie zużycie bieżnika. Stan widoczny na zdjęciu ( 5000km, opona tylna) nie zmusza jeszcze do szybkiej wymiany opony i w naszej ocenie pozwala na bezpieczną jazdę jeszcze przez conajmniej 1000-2000 km z przyzwoitymi osiągami i oporami toczenia, jednak zdecydowaliśmy się na jej wymianę profilaktycznie. I tylko tył, przednia opona jest w znakomitym stanie i nie było powodu do wymiany na dzień dzisiejszy.

Co ciekawe, zużycie bieżnika jest na tyle małe, że opona zachowuje nadal niemal pełną okrągłą linię przekroju, beż wyraźnego wypłaszczenia w miejscu styku z powierzchnią drogi. Jedynym mankamentem jest zużycie struktury bieżnika odpowiedzialnej za lepszą przyczepność w zakrętach, czy podczas hamowania, oraz mikronacięcia które zbierane przez długi okres czasu pozostawiają drobne ślady. Podczas całego okresu testowego doszło tylko do...1 przebicia dętki bardzo drobnym, ostrym szkiełkiem, bez wyraźnego rozcięcia opony. Opory toczenia przy takim zużyciu pozostają na zbliżonym poziomie do opony nowej.

Opona nowa Wolfpack Race 2 z zewnątrz prezentuje się identycznie jak jej jednoroczny odpowiednik. Zmiany pojawiły się za to wewnątrz płaszcza, co jest wyraźnie widoczne na zdjęciach. Zmieniony układ włókien wzmacjących boczne powierzchnie opony prawdopodobnie ma za zadanie zapewnić jeszcze większe usztywnienie tej powierzchni, by zachować kształt opony po jej napompowaniu i wzmocnić ścianki boczne przed uszkodzeniami mechanicznymi. Uszkodzenia widoczne na zdjęciu, czy filmie są jedynie powierzchowne, żadne "ciało obce" nie przecina płaszcza do wewnątrz opony i nie było potrzeby czyszczenia bieżnika. Opony po napompowaniu zachowują pełny, okrągły przekrój, "niosą" na bardzo wysokim poziomie co pozwala na zakładanie ich do kół wyścigowych, gdzie w połączeniu z dętkami lateksowymi dają bardzo niską masę rotującą, ogromny komfort jazdy (28 mm) i bardzo dobrą przyczepność na cięższej, czy mokrej nawierzchni. Dlatego po okresie testowym ten zestaw opon pozostaje w naszym garażu na stałe na kołach treningowych. 

Specyfikacja (28mm):

Mieszanka gumy ToGuard

Maksymalne ciśnienie 7.0 bar

Tubeless ready: nie

Waga 245g

Rozmiary 25, 28, 30 mm

Opony Wolfpack Race 2 są dostępne tylko w wersji dętkowej. Co ciekawe, cena na ten moment jest taka sama jak w roku ubiegłym na poziomie 239 zł.

Dystrybutor na terenie Polski :https://wolfpack-opony.pl/

Aero test porównawczy z oponą Continental GP 4000S. 

Źródło www.wolfpack-tires.com


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

  • Chiński wheelset

    Koła karbonowe są lżejsze niż aluminiowe i mogą być bardziej aerodynamiczne, co sprawi, że będziesz szybszy na rowerze w każdym terenie. Ponadto są...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl