Mały, cichy i kompatybilny Magene T110. Test.

Świat technologii, również tej rowerowej pędzi w zastraszającym tempie. Coś, co kilkanaście lat temu wydawało się wizją z filmów Si-Fi staje się rzeczywistością niemal z miesiąca na miesiąc. Sam zaczynałem przygodę z kolarstwem w latach 80-tych, gdy stojąc na starcie dociągałem paskami buty do pedałów i zmieniałem przełożenia podczas wyścigu manetkami na ramie roweru. Podczas wyścigów na torze , czy przed jazdą indywidualną na czas pomocą służyły klasyczne rolki z paskiem , na których często robiliśmy rozgrzewkę przed startem. Gdyby w tamtym czasie ktoś powiedział że będziemy rywalizowali z ludźmi z Nowej Zelandii, czy Chin poprzez wirtualną sieć  na maszynach do przenoszenia mocy w napęd, komunikując się nawzajem podczas jazdy, uznałbym to za głupi żart.

A jednak...

Trenażery smart dały możliwość przy współpracy z platformami internetowymi stworzenia zupełnie nowego trendu w sporcie, przyciągając rzesze ludzi do rywalizacji, ale też narzędzia do specjalistycznego treningu w oparciu o pomiar mocy w bardzo wyizolowanym, wręcz laboratoryjnym środowisku. 

W naszym redakcyjnym garażu zainstalowany został na potrzeby testu trenażer ciekawy ze względu na swoje gabaryty, wagę i cenę, co skrzętnie wykorzystywaliśmy w wolnych chwilach, przy niesprzyjającej aurze, czy braku czasu na jazdę w ciagu dnia. 

Montaż całości po wyjęciu z kartonu sprowadza się do połączenia korpusu i jego podstaw z dwoma belkami odpowiedzialnym za stabilną pozycję trenażera za pomocą czterech śrub z nakrętkami.

Nasza jaskinia wytopu wyposażona jest w sprzęt pracujący na platformie Zwift z dwóch przekaźników, Apple TV i tabletu z jabłuszkiem komunikujących się za pomocą Bluetooth. Magene ogarnia temat połączenia z oboma urządzeniami szybko i bez komplikacji podczas użytkowania swoim Bluetooth FTMS. Również z aplikacją w telefonie, ale o tym później

Magene T110 to trenażer Smart z podstawowej półki tego producenta. Nie oczekiwaliśmy więc fajerwerków podczas jazdy i odpalając pierwszą jazdę na platformie Zwift po konfiguracji i kalibracji ( tutaj wymagana jest aplikacja na telefon podczas uruchomienia)  byliśmy nieco zaskoczeni płynnością pracy i przeniesieniem obciążeń z trasy wirtualnej na napęd. Odwzorowanie trasy wirtualnej ogranicza jedynie nachylenie 6% podjazdu, co nie pozwoli na uruchomienie dużego obciążenia na stromych odcinkach trasy przejazdu. Reakcja trenażera na sytuację na trasie (profil, grupa kolarzy do wykorzystania draftu) jest bardzo szybka i nie wprowadza choasu do jazdy w terenie bardzo pofałdowanym. Cicha praca na poziomie 56 dB ( przy 30km/h z odległości 1.5m ) pozwala mieć nadzieję że sąsiad z dołu nie zorientuje się w sytuacji i pozwoli dokończyć trening bez pukania do drzwi. W każdym razie różnicy w decybelach z pracy trenażera z dużo wyższej półki nie zauważyliśmy. Jak zapewnia producent z trenażer jest kompatybilny z większością popularnych platform internetowych, m.in. Onelap, Zwift, The Sufferfest, FulGaz, TrainerRoad, Rouvy, Kinomap, Wahoo RGT, Wahoo System X, BKOOL.

Jazda na trenażerze inteligentnym to nie tylko ustawki i wyścigi, ale też pomysł na niemal idealny trening w oparciu o zaplanowane wczesniej bloki treningowe i interwały. Ten aspekt wykorzystywany dużo częściej w naszym garażu niż coffee ride z kumplami z Anglii, czy Norwegii wymaga dużej precyzji w prowadzeniu treningu, zmianach obciążeń, czemu świetnie służy stabilizacja jazdy ERG, wyrównująca i prowadząca na stałym poziomie zadane obciążenie treningowe. 

Foto zwiftpower : Trening Magene T110 z ERG

Jak każdy producent, tak i Magene stworzyło swoją aplikację Magene Utility APP pomocną podczas ustawień trenażera ( możliwość wyboru kilku rodzajów rowerów) poprzez kalibrację pomiaru mocy, jak i aktualizacje oprogramowania przygotowane przez inżynierów z Chin. Magene Utility jest odpowiedzialna za kalibrację trenażera, która jest wymagana po zakupie do prawidłowego użytkowania i odczytu danych. Odpowiada również za aktualizacjie sprzętowe wprowadzane przez producenta. Po sparowaniu ze sprzętem  aplikacja pozwala również na zmiany kilku ustawień trenażera, jak wybór roweru, wygładzanie mocy, tryb ERG czy regulowanie obciążeniem w czasie rzeczywistym, jednak nie jest to aplikacja rejestrująca przejazdy i magazynująca dane treningowe. Dlatego uruchomiliśmy aplikację Wahoo na telefonie z Androidem, gdzie T110 szybko został odnaleziony i gotowy czekał na jazdę i zapis treningu.

Podsumowując, Magene T110 z racji swojej ceny i parametrów technicznych może być bardzo dobrym wyborem na rozpoczęcie przygody z trenażerem smart, oraz z platformami wirtualnymi, bez zacięcia do rywalizacji na bardzo wysokim poziomie gdzie duże wartości mocy przeciwników mogą sprawiać już pewien kłopot . Jako narzędzie treningowe oferuje niemal wszystko czego można oczekiwać od tego typu urządzenia. Dodatkowymi zaletami są małe gabaryty, zwłaszcza po demontażu roweru i złożeniu trenażera do wymiarów 60/54/29 cm. Waga poniżej 10 kilogramów to kolejne ułatwienie w mniejszych mieszkaniach, gdzie codzienne rozkładanie w okresie zimowym  często sprawia pewien kłopot. Sugerowana cena detaliczna producenta to 349 dolarów

Specyfikacja:

  • Waga   9.7 kg
  • Wymiary  rozłożony 600/490/450

złożony 600/290/540

  • Łączność  Bluetooth FTMS
  • Moment bezwładności  1.64 kg/ m2
  • Elektromagnetyczny napęd bezpośredni
  • Poziom hałasu 56 dB z 1.5m przy 30 km/h
  • Zasilanie 100-240 V  moc wyjściowa zasilacza 12V 3A
  • Kompatybilność kół 26-29 cali MTB w tym 700C szosa
  • Kompatybilność ram 130-135 mm szybkozamykacz, 12/142  i 12/148 sztywna oś
  • Kasety 8-12 Shimano/Sram
  • Moc maksymalna 600W
  • Maksymalne nachylenie wirtualne 6%
  • Dokładność pomiaru +-5%

Strona producenta jest tutaj : https://www.magene.com/product_t110.html

Sugerowana cena 349 USD


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

  • Chiński wheelset

    Koła karbonowe są lżejsze niż aluminiowe i mogą być bardziej aerodynamiczne, co sprawi, że będziesz szybszy na rowerze w każdym terenie. Ponadto są...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl