​Wykorzystaj dzień z lekkim miejskim rowerem elektrycznym Orbea Diem

Na naszych łamach mało piszemy o rowerach miejskich, ale w tym przypadku warto zrobić wyjątek, bo i sam rower wydaje się być dość wyjątkowy. Część z nas z pewnością piastuje ciekawe funkcje w różnych firmach i taki rower może stanowić świetną alternatywą dojazdu do niej w casualowym stroju, bez ryzyka spocenia, czy też zmęczenia. Wiadomości od firmy Orbea przedstawiają nowy miejski rower elektryczny Diem. Orbea twierdzi, że ich najnowszy krok naprzód w strategii miejskiej koncentruje się na trzech głównych filarach: wydajności, inteligentnym designie i personalizacji.

Orbea nie jest obca w tworzeniu rowerów o wysokich osiągach. Wykorzystali tę wiedzę i zastosowali ją w swoim nowym rowerze miejskim. Na przykład przy użyciu lekkich ram i komponentów oraz technologii, które są szczególnie istotne dla mobilności miejskiej. Zapewnia to większy nacisk na pewność siebie, komfort i odpowiednią moc.

Diem: Nowa definicja przemieszczania się od punktu A do B

Jazda z punktu A do punktu B powinna być przyjemnością, a nie czymś, czego należy się bać. Diem to nie tylko potężne narzędzie do jazdy po mieście, ale także elegancki i godny zaufania partner, na którego można liczyć każdego dnia.

Wysokiej jakości komponenty, dbałość o szczegóły i przemyślana konstrukcja ramy zapewniają płynną jazdę. Dynamiczny silnik i precyzyjne prowadzenie sprawiają, że włączenie się do ruchu ulicznego jest dziecinnie proste. Owinięte światła zapewnią bezpieczeństwo podczas jazdy przez miejską dżunglę.

A co Orbea mówi o tym, co odróżnia Diem od innych?

Jakość o krok wyżej

Diem został zbudowany z głębokim zrozumieniem wydajności, designu i przekonania, że jazda powinna być przyjemnością. Elegancka konstrukcja ramy "usuwa wszystko, co zbędne", jednocześnie dążąc do prostych rozwiązań. Dzięki wysokiej jakości komponentom i akcesoriom, Diem to zbiór detali, które współpracują ze sobą, aby "zapewnić wrażenia z jazdy znacznie przewyższające inne rowery miejskie".

Hydroformowane, cieniowane rury aluminiowe dają Orbea większą kontrolę nad materiałem. Poprawia to konstrukcję ramy, jednocześnie zmniejszając jej wagę i optymalizując sztywność. Rower który ma dobrą równowagę między sztywnością i masą, zapewnia przyjemność z jazdy.

Ostatnim krokiem jest wykończenie "High Polish", w którym spawy są polerowane, aby były niewidoczne, nadając Diemowi gładki wygląd, prawie nie do odróżnienia od karbonowych konstrukcji.

Inteligentny system oświetlenia roweru Diem zapewnia widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Tylne światło staje się jaśniejsze podczas hamowania, ostrzegając o ruchu za Tobą. Przednie oświetlenie włącza się automatycznie, gdy światło dzienne zmienia się w nocne, co pozwala być widocznym, jednocześnie oświetlając drogę przed Tobą.

Wydajność, radość z każdej jazdy

Projektując ramę Diem, Orbea wykorzystała opatentowaną konstrukcję Diamond Glide. Konstrukcja ta pozwala ramie zachować zgodność z pionem, pochłaniając nierówności i wygładzając nierówne, nieutrzymywane drogi, a połączenie widelca z włókna węglowego i szerokich opon zapewnia płynną jazdę.

Diem wykorzystuje nową "miejską geometrię" Orbea, która utrzymuje niską i wyśrodkowaną wagę. To z kolei oznacza szybki refleks i naturalną stabilność, pomagając w poruszaniu się po mieście.

Bezpieczeństwo wbudowane w każdą podróż

Każdy Diem będzie wyposażony we wbudowany, zaawansowany technologicznie system oświetlenia, który automatycznie włączy się, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo. Przednie światła automatycznie włączają się w nocy, a światła dookólne zapewniają widoczność w dzień i w nocy, nawet z boku. Jak już wspomniałem wcześniej, tylne oświetlenie będzie świeciło jaśniej, w przypadku hamowania.

Reflektor Diem to Supernova Starstream i jest zintegrowany z kierownicą lub przednim bagażnikiem, jeśli wybierzesz taką opcję. Zintegrowanie światła z kierownicą pomoże zapobiec uszkodzeniom, kradzieży i zakłóceniom wiązki światła, nie wspominając o miejscu na kierownicy, o czym pisałem wcześniej w artykule o pomysłach, których nie ma, a mogłoby być.

Ponownie, pomaga to pozostać widocznym. Istnieje możliwość wyboru podwójnej wiązki Supernova Starstream, umożliwiającej rowerzyście łatwe przełączanie między światłami mijania i drogowymi. Wszystkie światła zamontowane w modelu Diem są zgodne z normą StVZO.

Aby nie uszkodzić ramy i powyrywać przewodów pomaga zintegrowany system Spin Block, który zapobiega nadmiernemu obracaniu się kierownicy. Wszystkie modele Diem są wyposażone w wysokiej jakości opony, które są odporne na przebicia i mają odblaskowe paski na ściankach bocznych.

Ponadto na pokrywie silnika Diem znajduje się miejsce, w którym można ukryć AirTag, jeśli uznasz to za stosowne. Nie musi to być akurat to rozwiązanie, może to być równie dobrze dowolny kompatybilny tracker. Diem jest również objęty dożywotnią gwarancją.

Pełna moc, inteligentne sterowanie

Diem jest wyposażony w akumulator o pojemności 630 Wh, zintegrowany z rurą dolną i wykorzystuje "najnowszą technologię ogniw", która zapewnia więcej energii na mniejszej przestrzeni. Odpowiada to około 150 km lub 9 godzinom między ładowaniami, co może oznaczać, że wielu rowerzystów będzie mogło ładować swój rower rzadziej niż raz w tygodniu. Typowe ładowanie trwa około 4 godzin.

Silnik Shimano EP oferuje prostą, niezawodną obsługę dzień po dniu, a także rozległą sieć centrów serwisowych w razie potrzeby. Rowerzysta może sterować subtelnym, podświetlanym diodami LED pilotem bez odrywania rąk od kierownicy. Aby uzyskać więcej informacji, rowerzysta może łatwo połączyć się z aplikacją mobilną.

System SBS bezpiecznie mocuje akumulator wewnątrz ramy roweru. To nie tylko uniemożliwia kradzież baterii, ale SBS pozwala firmie projektować lepiej wyglądające, smuklejsze ramy, które są lżejsze i sztywniejsze. Co do samej pojemności baterii, można ją w dość łatwy sposób powiększyć. Akumulator o pojemności 252 Wh można łatwo umieścić w koszyku na bidon, dzięki czemu można go łatwo wyjąć i zabrać do biura, aby go podładować.

Wszystko, czego potrzebujesz i nic, czego nie potrzebujesz

Dla Diem dostępne są tylne bagażniki o nośności 20 kg i 30 kg. Oba te bagażniki są kompatybilne z systemami Ortlieb i MIK wraz z opcjonalnym przednim bagażnikiem i koszem o nośności 10 kg. Dostępny jest również adapter, który sprawia, że modele Diem 10 i Diem 20 są kompatybilne z przyczepkami Thule, Burley, Croozer i Hamax. Diem 30 współpracuje z konwencjonalnymi adapterami sztywnej osi.

Ciekawostką jest także zintegrowana stopka, która obraca się od środka roweru i zgrabnie "chowa się", gdy nie jest używana.

Zintegrowane kable i przełączniki w kierownicy oznaczają, że wszystko, czego potrzebujesz, jest na wyciągnięcie ręki, trzymając ręce na kierownicy. Brak plątaniny kabli oznacza więcej miejsca na akcesoria, takie jak telefon czy przedni bagażnik.

Diem wykorzystuje jednoczęściowy mostek i kierownicę, które zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić montaż i demontaż telefonu dzięki zintegrowanemu systemowi SP Connect. Gniazdo zasilania w górnej rurze zapewnia wygodę połączenia USB-C do ładowania telefonu.

Personalizacja zaprojektowana przez Ciebie

Wraz z trzema różnymi modelami Diem, dostępne są trzy bardzo różne opcje napędu, w tym paskowe, oferujące opcje dla różnych rowerzystów. Użytkownik może wybierać spośród czterech rozmiarów ram, przy czym mniejsze rozmiary stawiają na komfort, a większe na wydajność.

Diem jest dostępny w trzech różnych kolorach: Ivory White - połysk, Glitter Anthracite - połysk i Spaceship Green - mat.

Ceny i dostępność

Diem 10 - 27.999 PLN

Automatyczna zmiana biegów Enviolo i napęd pasowy Gates.
Silnik Shimano Ep8 i akumulator 630 Wh.
Światła Supernova Starstream Pro z funkcją High Beam.

Diem 20 - 22.999 PLN

Napęd Shimano Nexus Inter-5 i napęd pasowy Gates.
Silnik Shimano Ep6 i akumulator 630 Wh.
Światła Supernova Starstream.

Diem 30 - 18.999 PLN

9 biegowy napęd Shimano Cues z tradycyjnym łańcuchem.
Silnik Shimano Ep6 i akumulator 540 Wh.
Światła Supernova Starstream.

Dystrybutorem marki Orbea w Polsce jest Pol-Sport z Częstochowy.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl