​CeramicSpeed ulepsza wózek i kółka przerzutki dla napędów SRAM

Zrobienie większych kółek lub dodanie łożysk ceramicznych to jedno, ale nowy CeramicSpeed OSPW dla przerzutek SRAM idzie znacznie dalej wprowadzając dwie nowe technologie o wspólnej nazwie Further Drive. Mają one na celu ulepszenie i tak już solidnych przerzutek z mocowaniem bezpośrednim za pomocą jeszcze mocniejszego wózka.

Dwie nowe funkcje to Active Debris Remover (ADR) i ALPHA Disc, a obie zostały zaprojektowane tak, aby przerzutka działała płynnie przez dłuższy czas. A sam wózek dodaje więcej masy materiału niż zwykłe konstrukcje, dzięki czemu jest bardziej wytrzymały.

ADR to osłona przeciwpyłowa, która jest zakotwiczona w rowku kółek, całkowicie uszczelniając łożyska. Konstrukcja rowka z łopatkami aktywnie odciąga wszelkie zanieczyszczenia od środka koła, gdy się obraca, a sam projekt został zgłoszony do opatentowania. Podobno jest to niezwykle precyzyjne dopasowanie, które nie powoduje żadnych oporów. 

Nadal jest to jednak solidna dwuczęściowa konstrukcja, ze sztywnym środkowym kołem ze stopu aluminium i wzmocnionym włóknem kompozytowym 20-zębową zębatką narrow-wide, dzięki czemu nie ma kontaktu metal - metal, gdy łańcuch się przesuwa.

Pomimo większego dolnego kółka, zachowane zostały standardowe wymiary wózka i długość łańcucha, więc po jego dodaniu nie będzie potrzebny nowy łańcuch. Jest dostępny z czarnym lub srebrnym dolnym kółkiem. Dla porównania, standardowe kółko napinające SRAM Transmission ma 16 zębów i wykorzystuje konstrukcję ślizgową, która pozwala pierścieniowi zębatemu obracać się niezależnie od koła, jeśli coś w nim utknie. CeramicSpeed twierdzi, że ich sportowcy prosili o solidne koło nie tyle po to, aby zapobiec zakleszczaniu się patyków, ale po to, aby błoto i brud nie miały gdzie się gromadzić. Mówią, że to ogromna różnica, szczególnie w przypadku trawiastych tras przełajowych i błotnistych wyścigów MTB.

A co z montażem?

Nowy wózek SRAM Transmission charakteryzuje się genialnym demontażem bez użycia narzędzi, wystarczy przekręcić ją do przodu i wyciągnąć w celu łatwej wymiany. Ten model CeramicSpeed wykorzystuje ten sam rdzeń, co jednostka fabryczna, która zawiera sprężynę napinającą i mechanizm sprzęgła. Wystarczy odkręcić standardowy koszyk od tego rdzenia i przykręcić nowy w jego miejsce. Można to zrobić bez konieczności demontażu przerzutki z roweru.

Nowy OSPW dla systemu SRAM Transmission pasuje do wszystkich czterech przerzutek - XXSL, XX, XO i GX. Deklarowana waga to 110 g, z kółkami 14- i 20-zębowymi. Łożyska są ceramiczne z bieżniami ze stali nierdzewnej, a w zestawie znajdują się części zamienne i olej do kółek. Sugerowana cena detaliczna wynosi 669 USD.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl