​Nowe piasty DT Swiss Hybris eMTB mają wzmocnioną konstrukcję

Piasty 240 i 350 Hybrid przeznaczone do eMTB posiadają duże kołnierze i stalowy korpus wolnobiegu.

Firma DT Swiss ogłosiła wprowadzenie nowych piast 240 i 350 Hybrid zaprojektowanych specjalnie do elektrycznych rowerów górskich. Piasty mają większe kołnierze i stalowy korpus wolnobiegu, a 240 Hybrid wykorzystuje nowy korpus wolnobiegu Ratchet EXP OS z większymi łożyskami. Wszystkie te rozwiązania zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać większe siły generowane przez elektryczne rowery górskie i zwiększyć ich trwałość.

Mocniejsza konstrukcja 

DT Swiss zmienił korpus piasty, zwiększając rozmiar kołnierzy zarówno pod względem średnicy, jak i grubości, aby poprawić sztywność. Zarówno piasty 240, jak i 350 Hybrid zostały zaprojektowane specjalnie do szprych DT Swiss 2,34 mm, które według producenta oferują większą odporność na przyspieszanie i hamowanie w porównaniu z opcją o cieńszej średnicy. DT Swiss dokonał również pewnych adaptacji swojego szanowanego systemu Ratchet EXP freehub dla nowych piast.

Podczas gdy 350 Hybrid opiera się na standardowym systemie Ratchet, 240-tka wykorzystuje nowy system Ratchet EXP OS firmy DT Swiss. Powierzchnie korpusów obu wolnobiegów zoptymalizowano przy użyciu specjalnej hartowanej stali, a nie z aluminium stosowanego w piastach innych niż hybrydowe. 

Ratchet EXP OS ma większe łożyska 17x28x7 mm niż łożyska 15x26x7 mm stosowane w konwencjonalnym systemie Ratchet EXP. Jak twierdzi producent, skutkuje to większą sztywnością piasty, mniejszym ruchem osi, a tym samym mniejszym obciążeniem łożysk, zwiększając ich trwałość. Nowe łożyska mają nie tylko więcej kulek wewnątrz, ale są również większe niż poprzednia generacja piast hybrydowych. Stalowa zębatka Star Ratchet wykorzystuje 30 zamiast 24 zębów, aby uwzględnić dodatkowy swobodny ruch korb generowany przez silnik.

DT Swiss zmieniło również oś, na której obracają się łożyska, z większą grubością ścianki i wzmocnieniem w miejscu, w którym łożysko jest na niej zainstalowane, co według producenta ma poradzić sobie z większymi obciążeniami zginającymi. Łożysko po stronie napędu znajduje się za gwintowanym pierścieniem M30 na standardowym wolnobiegu Ratchet EXP, który należy zdemontować, aby uzyskać dostęp do łożyska.

System Ratchet EXP OS wykorzystuje nieco dłuższy pierścień gwintowany M32, aby poradzić sobie z siłami przenoszonymi z korpusu wolnobiegu na obudowę piasty. Według DT Swiss oś jest o 18 procent sztywniejsza w porównaniu do poprzedniej osi Hybrid MTB.

Przednia piasta 240 Hybrid będzie sprzedawana w cenie 169,99 £ / 242,90 $ / 177,90 € / 299 AU$, a tylna w cenie 319,99 £ / 459,90 $ / 335,90 € / 549 AU$. Piasta 350 Hybrid jest tańsza i kosztuje 89,99 GBP / 116,90 USD / 92,90 EUR / 189 AU $ za przód i 219,99 GBP / 227,90 USD / 229,90 EUR / 399 AU $ za tył.

Deklarowane masy piast

Piasta 240 Hybrid ma ważyć 156 g z przodu i 290 g z tyłu, a piasta 350 Hybrid ma ważyć 174 g z przodu i 302 g z tyłu. Podczas gdy piasta 240 Hybrid jest dostępna tylko w wersji 32-otworowej, 350 Hybrid jest dostępna zarówno w wersji 32-, jak i 36-otworowej.

Piasty są dostępne w wariantach Center Lock lub 6-śrubowych tarcz hamulcowych w opcjach Shimano HG, Shimano Micro Spline lub SRAM XD freehub body.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl