Segal - magnezowe cuda

Magnez. Magiczne słowo znane każdemu kolarzowi. Łączy w sobie najlepsze właściwości włókna węglowego i aluminium. Jest najbardziej pożądanym materiałem przez konstruktorów ze względu na jego rzadkie właściwości. Obróbka jego jest jednak bardzo trudna, przez co konstrukcje z tego metalu są tak rzadko spotykane . Ramy magnezowe charakteryzują się bardzo niską wagą w połączeniu z dużą sztywnością i komfortem wynikającym z wysokiej zdolności tłumienia  - te rowery są po prostu wyjątkowe. W przypadku firmy Segal są one wynikiem więcej niż dziewięciu latach badań i ciągłych testów. Aktualnie w ofercie znajdują się dwa rowery szosowe, czasówka i… 29-er, będący całkowitą nowością. Jednak jeśli sądzicie że to tylko tyle, to nic bardziej błędnego. Każda maszyna może być wyposażona w co dusza zapragnie, jeśli pochodzi to z fabryk Campagnolo, SRAM i na zamówienie Shimano. Mało tego. Zamawiając rower możecie mieć także wpływ na jego design. Producent udostępnia prosty program, dzięki któremu możemy wybrać kolor ramy, naklejek, napisów, owijki i nawet napisów na oponach. Prawie jak w Erze.
Przejdzmy do rowerów...
CLASSIC
segal classic
Osprzęt SHIMANO tylko na zamówienie.
COMPACT
segal compact
Osprzęt SHIMANO tylko na zamówienie.
L.F.T./TT
segal - l.f.t. / tt
Osprzęt SHIMANO tylko na zamówienie.
29" DIRTBACK
segal 29 dirtback
Wracając jeszcze do magnezu. Segal chwali się że dysponuje materiałem 3 generacji. W czym rzecz. Pierwsza generacja rowerów z magnezu (produkcji Kirk), była używana na Tour de France, ale powstał tylko jeden rozmiar ramy i dlatego też nie odniosła ona większego sukcesu komercyjnego.
Druga generacja była produkowana przez Meridę / Pinarello, na których jeździł Oscar Pereiro. Ponieważ łączenie i obróbka magnezu była jednak dość kłopotliwa zaprzestano produkcji tych ram.
Trzecia generacja magnezowych rowerów jest wykonywana ze specjalnie opracowanego stopu specjalnie na potrzeby sprzętu rowerowego. Segal jest jedynym producentem na świecie, który produkuje surowy materiał w tej samej fabryce w której robi rowery, przez co jest możliwe natychmiastowe wprowadzanie zmian i ulepszeń.
A co z tego wynika dla nas? Ot choćby fakt że magnez jest 35% lżejszy od aluminium, a jak już postanowimy pożegnać naszą ramę na zawsze, jest tworzywem ulegającym łatwej biodegradacji.
Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl