Ekoi Corsa Light. Magnetyczny koliber. Test

Paczka dotarła do naszej redakcji wprost z Francji, gdzie swoją siedzibę ma producent z logo Ekoi. Pierwsze dobre wrażenia najmocniej wywarły na nas dwa czynniki, kolorystyczny design i bardzo niska waga.  Po kilku minutach szperania po zakamarkach kasku doszliśmy do wniosku, że ktoś bardzo się napracował podczas projektu nad zbijaniem wagi w nietypowych elementach w sposób taki, by zachować jego funkcjonalność i pełne zabezpieczenie głowy podczas wypadku.

Waga: 

Testowany kask w rozmiarze S/M zatrzymał cyferki wagi elektronicznej na liczbie 188g. Z naszych informacji wynika, że kask w rozmiarze L/XL jest odrobinę cięższy, ale ciężko wymagać jednakowej wagi przy różnych rozmiarach skorupy. Zaciekawiło nas kilka innowacyjnych rozwiązań, w tym właśnie szukanie niższej wagi na poszczególnych elementach kasku. Paski zapięcia wykonane z syntetycznego tworzywa zbudowane są z dwóch węższych pasemek, połączonych cienką siateczką, tak, by zyskać tu pierwsze kilkanaście gram. System regulacji rozmiaru kasku In-Mold oparty jest na bardzo cienkich plastikowych paskach, które obniżają o kolejne gramy całość. Tak nawiasem, rozmiar tych pasków w fantastyczny sposób stwarza wygodne dopasowanie do głowy i uczucie dodatkowej lekkości po założeniu. Pokrętło regulacji również jest o wiele mniejsze niż w konkurencyjnych produktach, jednak bez wpływu na wygodę użytkowania podczas jazdy. 

Same gąbki amortyzujące wewnątrz również sprowadzone są do wygodnego minimum. Poza styropianową skorupą i malowania z zewnątrz brak jest zbędnych dodatków. Zachowano jednak grubą warstwę amortyzująca uderzenie i spełniającą normy bezpieczeństwa.

Design:

Widok tych kasków podczas etapów Tour de France wydaje się być sporą rekomendacją ze strony grupy AG2R. Sam kształt dość uniwersalny najefektowniej prezentuje się z boku i tyłu głowy, z przodu postawiono na efektywność i uniesiono lekko przednią część, by zapewnić wystarczające pole widzenia podczas jazdy z pochyloną nisko głową. 

Ogromna baza kolorystyczna oferowana przez producenta wydaje się być wielkim ukłonem w stronę klienta zarówno indywidualnego, jak i grup które szukają połączenia ze swoim wizerunkiem budowanym na bazie strojów. Konfigurator zamówienia indywidualnego pozwala na łączenie wielu kolorów, oraz dodatkowe opcje z imieniem i nazwiskiem, oraz flagą narodową, co za niewielką dopłatą potrafi skusić dodatkowo. Jedynym mankamentem wizualnym, jaki nas nieco irytował, był ochraniacz pasków pod brodą z rzepem, w kolorze srebrnym. W żaden sposób nie możemy zrozumieć, dlaczego nie zdecydowano się choć na kilka wersji kolorystycznych, lub kolor czarny by dopasować do przynajmniej kilku kolorów kasku, bądź pasków mocujących.

Foto: Katarzyna Bańka

Funkcjonalność:

Tu zaczniemy od fenomenalnego wręcz patentu na zapięcie kasku. W filmiku który prezentujemy w prostu sposób pokazany jest sposób zapięcia przy wykorzystaniu magnesów, który intuicyjnie sam się zapina kierując zapinki na właściwe miejsce bez naszego udziału. Rozwiązanie bardzo wygodne i szybko przyzwyczailiśmy się do nowego typu zapinania, bo jak wiadomo, człowiek szybko uczy się rzeczy wygodnych. Samo rozpinanie tez nie sprawia żadnego trudu, na zasadzie rozsuwania się na bok dwóch kafelków zapiętych w poziomie. Tu wystarczą tylko dwa palce by rozpiąć kask. 

Również na powyższym filmie pokazaliśmy system pionowej trzystopniowej regulacji modułu opasek mocujących na potylicy. Prosty patent przy minimalnym użyciu materiałów. Pokrętło o którym już wspominaliśmy, o małej średnicy, jest skonstruowane tak, by wyraźnie czuć je w uchwycie palców podczas używania, co pozwala szybko i wygodnie kontrolować rozstaw na głowie.

Otwory wentylacyjne których producent zaprojektował 24, świetnie spełniają swoje zadanie podczas upalnych dni siarczyście wentylując głowę pod spodem, sprawiając wrażenie otwartego od góry kasku. Jest to jednak kosztem aerodynamiki, która nie stoi tu na najwyższym poziomie, ale nie można mieć wszystkich zalet zamkniętych w jednym produkcie. To zupełnie inny segment. Tak się złożyło, że udało się nam korzystać z kasku zarówno podczas upalnych dni, podczas ciężkich treningów, jak i podczas chłodu w deszczu.

Wentylacja stoi na bardzo wysokim poziomie dzięki sporym otworom i ciągu powietrza wewnątrz. Również dzięki tym otworom, mieliśmy sposobność zwyczajnie podrapać się niemal w każdym miejscu głowy bez ściągania kasku, czego nigdy nie udało nam się zrobić w kaskach aero. Zauważyliśmy też jednak zwiększoną aktywność owadów które za cel obrały sobie dziury kasku. Były to jednak sporadyczne przypadki i obyło się bez użądleń. Jako ciekawostkę warto dodać, że jest możliwość zakupu dodatkowego wyposażenia, jakim jest nakładka aero na całą przednią część kasku, co w sporej mierze poprawia opływ powietrza. Jednak w/g nas, dużo większą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość zamknięcia dopływu zimnego powietrza, czy wody w chłodniejsze dni.

Cena i dystrybucja:

Dużą zaletą marki Ekoi jest polityka sprzedaży oparta w zdecydowanej większości na dystrybucji wyłącznie internetowej. Co za tym idzie? Produkt z wysokiej półki dzięki zmniejszeniu kosztów sprzedaży oferowany jest w niemal połowie ceny podobnych konkurencyjnych marek.  Indywidualny konfigurator, przyjazny dla użytkownika daje duże pole do popisu podczas wyboru i jak zapewniła mnie osoba odpowiedzialna za dystrybucję marki na terenie Polski, wysyłka po zamówieniu zamyka się przeważnie w przedziale kilku dni, docierając z Francji do klienta. Podstawowa cena za ten model, bez użycia indywidualnego konfiguratora to 471 zł.

Ocena:
wykonanie 4,5

jakość użytych materiałów 4

wentylacja 5

waga 5

cena 5

Dystrybutor : http://www.ekoi.fr/pl/


o autorze

Piotr Szafraniec

Nieuleczalnie chorujący od ponad 20 lat na pasję do roweru. Próbował uciec od swojej choroby łowiąc olbrzymie dorsze na kole podbiegunowym, jednak przegrał tą walkę i zaraża teraz swoim ADHD na szosowych zjazdach. Dzieli się...

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl