Taurus CarryOn – nowa jakość w transporcie rowerów

Polska firma Taurus wprowadziła na rynek nową serię – montowanych na haku holowniczym – składanych bagażników CarryOn, dzięki którym można przewozić jednocześnie 2-3 rowery. Jak przekonuje producent, Taurus CarryOn wyznacza nowe standardy w branży i eliminuje obecne w innych tego typu platformach niedogodności. Bardzo lekkie oraz proste w użyciu bagażniki mają wprowadzić przewóz rowerów na zdecydowanie wyższy poziom.

Bagażniki z serii CarryOn, które trafiły do dystrybucji w ostatnich tygodniach, to nowy produkt z segmentu premium polskiej firmy Taurus, czyli producenta i dystrybutora boxów oraz bagażników dachowych i innego rodzaju sprzętu ułatwiającego samochodowy transport.

„Nowe bagażniki to propozycja skierowana przede wszystkim do aktywnych osób – często przewożących autem rowery – które cenią sobie wysoką jakość, komfort i bezpieczeństwo, szukających równocześnie sprawdzonego rozwiązania z myślą o długim okresie użytkowania. Taurus CarryOn to także koniec z niedogodnościami występującymi w konkurencyjnych modelach, czyli np. dużą wagą, skomplikowanym montażem czy problemami z dopasowaniem mniej typowych rowerów” – mówi Robert Senczek, manager generalny w firmie Taurus.

Ultralekkość

Taurus CarryOn to konstrukcja bardzo lekka. Jej waga (w wersji do przewozu 2 jednośladów) to zaledwie 10,7 kg. Średnia masa tego rodzaju platform to tymczasem 15,6 kg – nowe bagażniki są więc lżejsze aż o przeszło 30 proc.

„Tak wyraźna różnica w wadze oznacza, że z CarryOn korzystać może praktycznie każdy. Jego obsługa nie powinna nikomu sprawić żadnych kłopotów. Pod tym względem nasza nowa platforma jest bezsprzecznie najbardziej przystępnym rozwiązaniem na rynku. Co równie istotne, niewielka waga nie wpływa negatywnie na stabilność zamontowanego bagażnika” – wyjaśnia ekspert firmy Taurus, Jacek Radosz.

Jak zapewnia producent, w połączeniu z możliwością składania niska masa CarryOn sprawia, że nie powinno być problemu z przechowywaniem – po złożeniu rozmiary bagażnika są porównywalne z przeciętnej wielkości skrzynką narzędziową.

Prostota

Bagażnik Taurusa wyróżnia się m.in. zastosowaną technologią montażu. Z informacji producenta wynika, że platformę można zamocować jednym ruchem, a taka czynność jest nie tylko szybka, ale również prosta i w 100 proc. bezpieczna.

„Dzięki temu systemowi dostęp do bagażnika jest – potocznie mówiąc – po prostu banalny. Samo podłączenie wiązki elektrycznej nie wymaga z kolei podejmowania żadnych skomplikowanych czynności w rodzaju np. czołgania się pod samochodem” – dodaje Jacek Radosz.

W nowej konstrukcji zastosowano system montażu oparty na intuicyjnych w obsłudze uchwytach, dzięki którym nie ma problemów z rozmieszczeniem jednośladów względem siebie oraz stabilizacją podczas jazdy. Złożenie bagażnika umożliwia natomiast jeden – odpowiednio zabezpieczony – przycisk. W CarryOn wykorzystano ponadto m.in. łatwy i niewymagający użycia siły mechanizm odchylania platformy razem z rowerami – w konsekwencji dostęp do bagażnika jest bezproblemowy.

Kompatybilność

Na tle innych bagażników CarryOn cechuje się też dużą wszechstronnością możliwych zastosowań. Jego ładowność to 70 kg, a dopuszczalna waga pojedynczego roweru to aż 30 kg – w efekcie można z jego użyciem przewozić nawet nietypowe, znacznie cięższe od przeciętnych, modele.

„Z punktu widzenia rowerzystów bardzo ważną kwestię stanowi precyzyjne dopasowanie przewożonego sprzętu. W przypadku naszej nowej propozycji większego znaczenia nie ma grubość i kształt ramy. Technologia mocowania zapewnia w tym zakresie odpowiednią elastyczność” – tłumaczy ekspert Taurusa.

Jak wyjaśnia Jacek Radosz, użytkownicy nowych platform nie muszą się też martwić o średnicę rowerowej ramy, bo może być ona dowolna. Bagażniki są także kompatybilne z większością jednośladów wyposażonych w hamulce tarczowe.


Bezpieczeństwo

W nowych bagażnikach zastosowano kompleksowy system zabezpieczeń, w którym zamki zapewniają ochronę zarówno samej platformy zamontowanej na holowniczym haku, jak i przymocowanych rowerów.

„Uchwyty są wzmocnione stalowymi linkami, co wyraźnie utrudnia ich przecięcie. Platforma posiada również specjalne – podświetlone diodami LED – miejsce na przymocowanie trzeciej tablicy rejestracyjnej. To ważne, dlatego że już niebawem – najprawdopodobniej w najbliższych miesiącach – Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju rozwiąże problem z przepisami drogowymi w odniesieniu do rowerowych bagażników na hak. Wreszcie znikną kłopoty z interpretacją prawa i możliwe stanie się uzyskanie trzeciej tablicy rejestracyjnej, którą można będzie następnie umieścić na takim bagażniku” – dodaje Jacek Radosz.

Bezpieczeństwo zwiększa dodatkowo system oświetlenia bagażnika. Zaprojektowano go w sposób konwencjonalny, a to z kolei – jak zaznacza Taurus – oznacza brak potencjalnych kłopotów z komputerami sygnalizującymi awarie, które występują w konkurencyjnych bagażnikach.

Ceny objętych pięcioletnim okresem gwarancyjnym bagażników Taurus CarryOn ustalono na poziomie 1999 zł (wersja dla 2 rowerów) i 2499 zł (wersja dla 3 rowerów).

„Mamy nadzieję na dobre przyjęcie serii CarryOn. Zastosowane w nim rozwiązania technologiczne przełamują obecne do tej pory w branży ograniczenia. Przewóz rowerów samochodem jeszcze nigdy nie był tak prosty, komfortowy i bezpieczny” – podsumowuje Robert Senczek.

Dane techniczne:

nazwa: Taurus CarryOn – składany bagażnik na hak do przewozu 2-3 rowerów (odchylany)

pojemność: 2 rowery (3 rowery)

waga: 10,7 kg (12,1 kg)

długość: 117 cm

szerokość: 68 cm

ładowność: 70 kg

maksymalna masa roweru: 30 kg

pasuje do rowerów elektrycznych: tak

pasuje do ram o średnicy (mm): dowolna

odłączane uchwyty ramy: nie

możliwość odchylania z rowerami: tak

zamknięcie roweru w uchwycie: tak

zamknięcie bagażnika na aucie: tak

pasuje do aut osobowych z kołem zapasowym montowanym z tyłu: nie

pasuje do większości rowerów z hamulcami tarczowymi: tak

światła tylne: tak

wtyczka zasilająca: 13-pin

gwarancja producenta: 5 lat

sugerowana cena detaliczna: 1999 zł (2499 zł)

http://www.taurus.info.pl/


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl