​Prezent z okazji 30-lecia firmy Ghost nie był przyjemny dla 120 pracowników.

Właściciel Accell Group postanowił zamknąć produkcję w Niemczech i przenieść ją za granicę.

Decyzja o zaprzestaniu produkcji w Waldsassen może być częścią szerszego ograniczania i dostosowywania działalności w Grupie Accell. Odkąd 1 listopada 2023 r. Tjeerd Jegen został mianowany dyrektorem generalnym i prezesem zarządu, decyzja o zamknięciu fabryki Ghost była już drugą reorganizacją w grupie. Dwa tygodnie wcześniej Raleigh UK musiało zredukować zatrudnienie i przenieść swoją siedzibę główną, aby lepiej zintegrować Accell UK z szerszą Grupą Accell.

Reorganizacja w Ghost nie jest bynajmniej początkiem zamykania marki. Podobne uwagi dotyczyły Raleigh UK kilka tygodni temu. Według doniesień lokalnych mediów z Waldsassen, Accell Group zamierza utrzymać jakość rowerów i serwisu na tym samym poziomie. Powód zamknięcia tej 30-letniej fabryki nie został podany przez Accell Group. Nie jest również jasne, która fabryka Accell Group będzie produkować rowery Ghost w przyszłości. Reorganizacja produkcji Przeniesienie produkcji otwiera nowy, mniej przyjemny rozdział w 30-letniej historii Ghosta. W 1993 roku entuzjaści rowerów Uwe Kalliwoda i Klaus Möhwald założyli warsztat rowerowy w garażu. W 2008 roku został on przejęty przez holenderską firmę, która od czerwca 2022 roku należy do amerykańskiej grupy private equity KKR & Co.

Nie jest jasne, czy to drugie ogłoszenie w ciągu kilku tygodni jest początkiem reorganizacji całej Grupy we wszystkich zakładach produkcyjnych Accell. Sytuacja finansowa Grupy Accell dała powody do niepokoju do tego stopnia, że zarówno S&P Global Ratings, jak i Fitch zmieniły swój rating latem ubiegłego roku. W 2022 r. stan zapasów Grupy Accell wzrósł o 70% w porównaniu z poziomami sprzed pandemii. Patrząc na ogólnobranżowe raporty dotyczące nadmiernych zapasów, nie ma powodu, aby sądzić, że sytuacja ta poprawiła się w Accell Group od końca 2022 roku. Ogłoszona w tym miesiącu reorganizacja dwóch długoletnich spółek w ramach Grupy może oznaczać, że właściciel amerykańskiej grupy private equity KKR & Co wymaga bardziej drastycznych ruchów w celu poprawy sytuacji finansowej i nie chce już dłużej czekać na poprawę sytuacji na rynku.

Magazyn-widmo pozostanie w Waldsassen Według doniesień lokalnych mediów, które powołują się na komunikat prasowy Accell Group, produkcja w Waldsassen będzie kontynuowana do marca/kwietnia przyszłego roku w celu przetworzenia pozostałych zapasów. W sumie 83 pracowników straci pracę. Według tej informacji prasowej reorganizacja nie dotyczy innych działów, takich jak sprzedaż, magazyn i marketing. Co ciekawe, magazyn również pozostanie operacyjny.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl