Magura idzie za ciosem - Thor i Durin 2012
Celem jaki postawiła sobie Magura było stworzenie widelców sztywniejszych, lżejszych i łatwiejszych w obsłudze. W nowych modelach ostał się charakterystyczny element widelców Magury - podwójna korona.
Aby zejść z wagi niemcy wprowadzili nowy system tłumienia kompresji nazwany DLO2 (Dynamic Lock Out), które jest lżejszy od wysłużonego już systemu Albert Select+ głównie dzięki wykorzystaniu aluminium zamiast stali w rdzeniu. Wprowadzono także nową, lżejszą komorę powietrzną.
Nowe widelce mają także być łatwiejsze w regulacji - do dyspozycji otrzymamy jeden zawór powietrzny, prosta kontrola platformy i nowa regulacja skoku w wybranych modelach o nazwie Lift Select.
Jedną z najważniejszych zmian będzie większa progresywność sprężyn, co pozwoli uniknąć dobić. Zmieniono także układa zaworów oraz dodano bardziej ergonomiczną manetkę, nazwaną RLC2.
W 2012 roku zobaczymy 3 modele Durina - X, modele o dłuższym skoku Race i SL - najlżejsze z kolekcji. Z oferty wypadną Raceline i Marathon. Wszystkie modele będą dostępne w wersjach ze skokiem do 120mm, co jest dobrą wiadomością dla fanów turystyki górskiej. Co ciekawe to w sprzedaży pojawią się one w 3 wariantach - 80, 100 i 120 mm skoku, jednak możliwa będzie w każdym z nich zmiana długości skoku od 80-120mm. Jeśli masz doświadczenie w grzebaniu w amorach to bez trudu dasz sobie z tym radę. CI z Was którzy nie będą tego chcieli robić, będą mogli skorzystać z pomocy mechaników w sklepie.
Wszystkie wersje otrzymają nowe komory powietrzne, tuleje i smarowanie. Jedną z ważnych różnic będzie zastosowany system tłumienia kompresji. Model X i Race otrzyma DLO2, natomiast SL zostanie przy Albercie SL i ten model nie będzie kompatybilny z nową manetką. Dostępna będzie także wersja modelu Race z regulacją skoku Lift Select.
Nowe amortyzatory będą tylko na hamulce tarczowe (sorry Remik). Model Race 120 będzie dostępny w wersji na oś Maxle Lite, pozostałe na klasyczny szybkozamykacz. Do ryboru pozostawiono jeszcze kolor dolnych goleni - czarny lub biały.
W 2012 roku model ten otrzyma większy, 150 mm skok w stosunku do 140 mm w modelu tegorocznym (który dalej będzie dostępny). Pomimo tego inżynierom Magury udało się skroić wagę na poziomie 65g. Model Lift Select będzie miał regulację skoku w przedziale 110-150mm, którą będzie można ustawiać na pokrętle umieszczonym na amortyzatorze, albo na manetce. Deklarowana jego waga wynosić będzie 1750g, natomiast modele ze stałym skokiem ważyć będą 1710g.
Kolejną zmianą jest przejście ze sztywnej osi 20mm Maxle 360, na 15 mm Maxle Light. Wszystkie wersje Thora będą posiadały mocowanie hamulców tarczowych PM 7 cali, nie będzie więc konieczności instalacji adapterów na tarcze 180mm. Podobnie jak w Durinach do wyboru będzie cała paleta kolorów goleni dolnych, przy założeniu że będą to kolory biały i czarny. Dostępne będzie także kilka opcji dodatkowych z czego na uwagę zasługuje możliwość wyboru rury sterowej o zmiennej średnicy.
Model będzie kontynuowany jako podstawowy w ofercie Magury. Otrzyma system DLO+ i oferowany będzie w dwóch wariantach - 85 i 100 mm skoku. Waga w stosunku do tegorocznego modelu pozostała bez zmian.
Dane techniczne i ceny wszystkich modeli w tabeli poniżej.
komentarze