Top End Force X - znamy już szczegóły

Top End Force X 2011 to najnowsza konstrukcja handbika z serii FORCE Handcycle.  W hierarchii handbików tego producenta, jest klasyfikowany najwyżej. Czym się różni od modelu R, który do tej pory królował niepodzielnie w ofercie Top Endu? 


W skrócie można powiedzieć że integracją wszystkich kluczowych i wpływających na wagę elementów. Konstrukcyjnie rzecz biorąc, mamy do czynienia z prawie identyczną, nisko zawieszoną, podwójną ramą, pozwalającą na obniżenie środka ciężkości układu rower-zawodnik. Zasadniczy problem w konstrukcjach handbików jest taki, że rama musi być bardzo sztywna, bowiem "trójkąt" stanowiący jego zasadniczą konstrukcję jest położony poziomo. Żeby zejść z wagi w nowym modelu, usunięto zatem wszystkie możliwości regulacji w stosunku do modelu Force R - zarówno oparcia zawodnika, jak również wysokości położenia napędu. Jak więc dopasować rower do zawodnika? To proste - robi się to już na etapie produkcji.

Kluczową sprawą jest tutaj dokładne wymierzenie siebie i ustalenie wszystkich kątów i długości. Te pomiary przesyłamy na formularzu zamówieniowym do importera, który wysyła zamówienie do fabryki, a tam z kolei do pracy przystępują projektanci z oprogramowaniem CAD, przygotowując rower idealnie dopasowany do zamawiającego (bezpłatnie). Następnie dostajesz projekt do akceptacji i potem rower wchodzi do produkcji. Efekt? Kilkaset gramów mniej mniej do rozpędzania.

Nowy rower to także nowy osprzęt, a ponieważ Top End to firma amerykańska to i po amerykańsku rower będzie wyposażony. Znajdziemy tam 30 biegowe napędy SRAM z komponentami XX, X0 i Red.

Na handbikach Force X już w tej chwili ścigają się zawodnicy teamu Invacare/Top End - Joel Jeannot, Mistrz Świata UCI, Krige Schabort, Mistrz Świata Iron Man 2010  jak również Mark Ledo, 2011 zwycięzca maratonów Top End/PVA American Euro Championship. Na Top Endach ścigają się również nasi zawodnicy - Robert Nowicki - Mistrz Polski w klasie H2 oraz Rafał Szumiec - V-ce Mistrz Polski w tej samej klasie - obaj używają modeli Force R.

force-x 

Dane techniczne

- Konstrukcja z aluminium 7075 T6, dostosowana pod wymiary zawodnika.

- Komputerowe wspomaganie projektowania (CAD) gwarantujące idealne dopasowanie

- Owalizowane profile boczne ramy gwarantujące aerodynamiczną pozycję

- Widelec przedni stożkowy z aluminium 7075

- Stała wysokość mocowania korby

- Siedziska i oparcia wykonane z tapicerki z wbudowaną podpórką

- Regulacja tapicerki

- Wielostopniowa regulacja podnóżka wyposażona w pasy bezpieczeństwa w 2 szerokościach

- Stożkowa korba z beztarciowymi łożyskami pedałów

- Owalizowane ergonomiczne ręczne pedały oferowane w 3 rozmiarach

- Napęd 30 biegowy SRAM ® XX / SRAM RED

- Manetki SRAM XX lub RED mocowane na widelcu lub chwycie

- Zębatki: 53-40-28

- Kasety: SRAM XX 11-36 lub RED 11-28

- Hamulce Pro Force CNC

- Amortyzacja kierownicy

- Koła 26" z obręczami Alex DA 22

- Opony Continental ® Grand Prix

- 0, 3 lub 6 stopni pochylenia

- Gwintowane osie

- Zderzak

- Hamulec postojowy

- Regulacja pasów

- Wybór spośród 9 kolorów ramy

- Flaga

- Osłona łańcucha

 

Modernizacje i Opcje

- Koła z włókna węglowego (kilka modeli do wyboru)

- Korby SRM z pomiarem mocy

- Kaseta SRAM 11-28

Za niewątpliwą przyjemność posiadania nowego modelu trzeba jednak sporo zapłacić. Firma wyceniła model w konfiguracji podstawowej na 8.495 USD. Można już go próbować wyrywać za 6.795 USD, ale i tak cena powala na kolana...
Jeśli jednak stwierdzicie, że chcecie wydać tą kasę, to zapraszam do firmy akson - przedstawiciela Top Endu w Polsce. 


komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl