Luck Genius- indywidualizm i stylówa. Test

 Hiszpański temperament zastąpiła w tej manufakturze wyrafinowana fantazja i fenomenalne podejście do wymagań klienta indywidualnego.

Genius

Duża część produkowanego obuwia do sportu i wyczynu jest posegregowana numerycznie i kolorystycznie, ale to indywidualne rozmowy z klientami poszukującymi wyjątkowych projektów budują renomę Hiszpanów na świecie. Moja rozmowa z przedstawicielem Luck w naszym kraju firmą www.neverstopcycling.com płynęła jak górski potok i w ciągu kilku dni uzgodnione zostały szczegóły modelu butów szosowych, jakie Hiszpanie zobowiązali się przygotować w specjalnym wydaniu na potrzeby redakcyjnego testu. Szczegółów było naprawdę sporo i brakowało jedynie scannera stopy, by perfekcyjnie przygotować zarówno podeszwę, jak i całą cholewkę z systemem zapięcia. Jednak mimo braku dostępu u dystrybutora w Polsce takiego urządzenia, buty zostały dopasowane w znakomity sposób. Podczas doboru indywidualnego pytania składające się na właściwy projekt dotyczą długości stopy, jej obwodu, szerokości, czy nawet korekcji wkładkami biomechanicznymi. Z tymi danymi producent bez problemu jest w stanie zadowolić swojego klienta wyjątkowo dopasowaną konstrukcją. Jako ciekawostkę dodać można możliwość wyboru dwóch butów o różnych rozmiarach, jeśli zajdzie i taka potrzeba. Kolejnym etapem jest projekt wizualny. I tutaj jedyną zasadą, jest zupełny brak zasad. Panowie z Luck są w stanie stanąć na głowie, by zaspokoić nawet najbardziej nawiedzony pomysł klienta na kolorystyczne wypełnienie tła, ozdobienie bohaterami komiksów, czy ulubionym ciastkiem z kremem na materiale zewnętrznym. W jaki sposób to robią, to już ich słodka tajemnica. Dodać trzeba że jakość skóry, która użyta jest podczas produkcji, stoi na bardzo wysokim poziomie i dodaje tylko smaku do całego obrazu.


Filip WalczakNever Stop Cycling przepełniony pozytywną energią wkłada sporo swojego serca i zaangażowania w każdy taki indywidualny projekt i również w tym przypadku postawił sobie za punkt honoru dopięcie zamówienia na ostatni guzik. Projekt powstał w oparciu o barwy narodowe, wraz z godłem oraz imieniem i nazwiskiem autora testu. I jest to jedyna taka para butów na świecie. To największy argument podczas wyboru tej marki.

Zapięcie buta

Dwa pokrętła odpowiadające za dopięcie buta do stopy to Atop Lacing System i mimo dużego podobieństwa, nie jest to popularny system BOA. Co ciekawe, gama kolorystyczna samych pokręteł z  http://www.atop-team.com/ daje bardzo duże mozliwości w doborze kompozycji kolorystycznej, a tego nie oferuje już zbyt wiele manufaktur z systemem BOA. Samo naciąganie linek, w formie dokręcania wygląda identycznie. Różnica w działaniu pojawia się natomiast podczas rozluźniania, czy rozpinania zupełnego buta. Pokrętło odblokowuje się na zasadzie kręcenia wstecznego i uwalniania zapadki blokującej naciąg linek. Jako minus uznajemy brak możliwości korekcji naciągu linki o jeden stopień wstecz w przypadku potrzeby chwilowego rozluźnienia stopy w obuwiu, co jest dość często spotykane. W tym celu trzeba zupełnie poluzować linkę i wprowadzić korektę do odpowiedniego naciągu ponownie. Nie jest to zbyt duży kłopot podczas jazdy, jednak wymaga nieco dłuższej chwili uwagi niż konkurencyjny system zapięcia. Same linki poprowadzone są po bardzo mocno usadowionych w bocznych krawędziach cholewki uchwytach z kompozytu stawiających bardzo sztywny opór, co pozwala również na bardzo mocne i sztywne dociągnięcie płaszczyzny buta do stopy.

Podeszwa

W opisywanym modelu wykorzystano materiał kompozytowy. Jest to materiał w swoich parametrach nieco mniej sztywny niż konstrukcja z włókien węglowych, jednak Hiszpanie bardzo zgrabnie poradzili sobie i z tym tematem, budując bazę buta w sposób, który umożliwia bardzo duże usztywnienie podstawy i odporność na odginanie. Dodatkowo podeszwa jest wyposażona aż w sześć otworów wentylujących i odprowadzających wilgoć, wzmocnionych drobną metalizowaną siateczką. Od wewnątrz  niemal cała powierzchnia podeszwy najeżona jest siecią drobnych otworów, pracujących zarówno jako wentylator dla stopy, jak i skuteczne odprowadzenie wilgoci od środka. Dość wysoka piętka pozwoli wygodnie przejść wiele razy zanim wsiądziemy na rower, czy do kafejki z zamówieniem na kawę i ciacho. Nie mamy informacji o możliwości zakupu mniejszej, jednak jest to wymienny element, mocowany za pomocą śruby od strony wewnętrznej obuwia. Brak nam tylko podobnej podpórki w przedniej części buta, co na skrzyżowaniu jest dość często wykorzystywane podczas wypinania i chwilowego postoju.

Wkładka

Również tutaj Luck oferuje swoje fabryczne wyroby, które mogą zaspokoić większość wybrednych klientów. Poprosiłem o dość mocno wyprofilowaną podkładkę pod stopę, by przekonać się, czy tego typu rozwiązanie jest w stanie pomóc mi w efektywniejszym przekazywaniu mocy podczas pedałowania. Wkładka okazała się dużo miększa, niż przypuszczałem, jednak wyraźnie utrzymuje profil stopy i różnica pomiędzy klasyczną wkładką a mocno profilowaną jest bardzo wyraźnie odczuwalna. Treningi na trenażerze mają tą zaletę, że dość łatwo można wyłowić wszystkie mankamenty złej, czy dobrej techniki pedałowania, jak również o wiele szybciej odczuć różnicę pomiędzy takimi właśnie wkładkami. Wybór okazał się trafiony w dziesiątkę i po jednym treningu stopa przystosowała się do nieco odmiennego sposobu pracy i nieco większej ergonomii podczas treningu.

Materiał

Cała cholewka buta uszyta jest w wysoko gatunkowej skóry naturalnej, w niewielkich fragmentach jedynie wzmacniana wewnątrz materiałami syntetycznymi dla usztywnienia w miejscach newralgicznych , gdzie pracują największe naprężenia podczas intensywnej jazdy. Przyjemność z jazdy w skórze naturalnej jest dużo większa niż przy użytkowaniu materiałów sztucznych w butach szosowych. Prawdopodobnie dużą zaletę naturalnego materiału zauważymy również podczas upalnych dni, jednak nie mieliśmy możliwości jeszcze sprawdzić jak duża będzie różnica podczas długiej jazdy. Jedno z najbardziej obciążanych miejsc, czyli język pod linkami naciągu uszyty jest z podwójnego kawałka skórki,co pozwala na wygodne i mocne dopięcie boków do stopy.

Cały zestaw zapakowany jest w firmowy, ładnie nadrukowany karton. Wewnątrz znaleźć można stylowy woreczek na buty z logo producenta, oraz specjalna szmatkę służąca do czyszczenia skóry naturalnej. Indywidualna, numeryczna karta gwaqrancyjna zapewnia użytkownikowi również indywidualny sposób traktowania podczas roszczeń gwarancyjnych, jednak liczymy na to, że bedzie zbyteczna do końca użytkowania. Książeczka z instrukcją obsługi to już stały element w tym segmencie butów sportowych. Waga butów w rozmiarze 39,5 bez bloków to 520 g, nieźle jak na skórę naturalną, sporą stopkę i kompozyt

Dwa miesiące regularnych już treningów pozwoliły na tyle mocno przyzwyczaić się do wygody z jazdy w tych butach, że nawet jednorazowy powrót do poprzedniej marki wywoływał lekką frustrację podczas jazdy. Dopasowanie do stopy po mocnym dokręceniu naciągu linek daje zarówno bardzo dużą pewność w trzymaniu stopy, jak i odczuwalną wyraźnie miękkość skóry, która zdaje się lekko przeczyć wyczynowemu przeznaczeniu tego modelu. Przestrzeń przodu buta pozwala palcom na nieco więcej swobody niż to to potrzebne i co w pierwszym odruchu uznaliśmy za wadę, dość szybko, po kilku dłuższych treningach doszliśmy do wniosku że to celowy zamiar producenta. Jesteśmy niemal przekonani o wyższości takiego rozwiązania nad szczelnie dociśniętą całą stopą wraz z palcami, katowanymi podczas dużego upału. Język buta pozwala na spore pole manewru podczas zakładania, co ułatwia wygodne dopięcie. Jazda w wilgotnych warunkach podczas deszczu nie sprawiała żadnego kłopotu, konieczne było jedynie minimalne korygowanie naciągu linek po namoknięciu obu butów wodą. Suszenie wymaga łagodniejszego traktowania niż syntetycznych kolegów i bezpośrednia bliskość źródła dużego ciepła nie będzie im służyła dodatnio. Trwałość grafiki po okresie testowym stoi na wysokim poziomie. Mimo warunków zimowych, często zakładanych ochraniaczy, mrozu, śniegu, piasku i jednej "gleby" na zakręcie obuwie wygląda nadal jak nowe.

Polecamy osobom zdecydowanym na swój własny, indywidualny projekt wizualny, jak i bardzo dobrze dopasowany but dla wymagającej stopy. Produkcja seryjna w proponowanych wersjach kolorystycznych również robi spore wrażenie.

Ocena:


użyte materiały - 4,5

wykonanie - 5

wygoda - 5

wentylacja - 4,5

sztywność - 5

cena - 4

Dystrybutor : http://www.neverstopcycling.com/


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl