Lezyne przegląd pompek ręcznych

Jakiś czas temu przygotowaliśmy dla Was zestawienie pompek Lezyne CO2, teraz przyszedł czas na pompki ręczne, z racji szerokiej oferty producenta wybraliśmy 5 najciekawszych produktów.

Myślę, że marki Lezyne nie trzeba przedstawiać, już nas przyzwyczaiła do staranności wykonania swoich produktów i w przypadku pompek ręcznych nie będziemy rozczarowani.

Zanim zacznę prezentację oferty wymienię wszystkie technologie z jakimi mamy do czynienia w poszczególnych modelach:

ABS EQUIPPED - Wyposażenie w ABS - Air Bleed System (ABS) - system odpowietrzania. Podczas korzystania z zaworów Presta, naciskając przycisk ABS uwalnia się ciśnienie zwrotne powietrza w wężyk, co ułatwia usunięcie zaworu Flip-Thread Chuck lub Speed Chuck. ABS również eliminuje ryzyko odkręcenia gwintu wymiennych rdzeni. Podczas korzystania z zaworów Schrader, należy nacisnąć przycisk ABS, aby dostosować ciśnienie w oponach.

ALUMINIUM CONSTRUCTION / Aluminiowa konstrukcja - Aluminium to lekki, wytrzymały materiał, używany do wykonania uchwytu, korpusu, tłoków i wielu innych elementów pompki.

CNC-MACHINED / Obróbka CNC - Pompka w całości wykonana jest z aluminium obrabianego CNC, co powoduje, że konstrukcja jest niezwykle precyzyjna i trwała.

CO2 FLEX HOSE (CFH) - Przewód dostosowany do wysokiego ciśnienia może być stosowany przy pompkach lub przy odpowiednio gwintowanych nabojach gazowych w celu napompowania opon.

COMPOSITE MATRIX - materiał kompozytowy Composite Matrix jest wzmocnionym materiałem o wysokiej wytrzymałości, używanym zamiast aluminium do produkcji elementów pompek, w celu obniżenia kosztów produkcji.

HP - pompki przystosowane do wysokich ciśnień dzięki zastosowaniu mniejszej średnicy tłoków. Nadają się m.in. do wąskich opon gdzie niezbędne jest wysokie ciśnienie np. rowery szosowe.

HV - Pompki przystosowane do szerszych opon np. rowery górskie - gdzie nie jest wymagane wysokie ciśnienie. Posiadają szerszy tłok dzięki czemu pompowanie jest proste i szybkie.

INTEGRATED GAUGE - Przewód ze zintegrowanym manometrem do dokładnego pomiaru ciśnienia; zawiera jasne i łatwe do odczytania wartości zarówno w jednostce PSI jak i w BAR.

SLIP-FIT SYSTEM - to kombinacja ABS Flip-Thread Chuck i Speed Chuck, przeznaczonych do szybkiej zmiany zaworu (tylko Presta). Dziękii zaprojektowaniu tego połączenia pod kątem 90 stopni, możliwe jest łatwe pompowanie dętek z trudnym dostępem do wentyla. W połączeniu z ABS Flip-Thread Chuck, Speed Chuck umożliwia działanie wszystkich funkcji ABS.

THREADED CONNETION - Podwójnie gwintowane zakończenia, pasujące zarówno do dętek typu Presta jak i zaworów Schrader powodujące połączenie podczas pompowania jest bezpieczne.

Lezyne Lite Drive:


Bardzo lekka pompka ręczna – ciśnieniowa, wykonana jest w całości z aluminium obrabianego CNC - korpus, rękojeść, tłok. Uchwyt pompki do montażu na ramę roweru jest wykonany z materiału kompozytowego Composite Matrix. Wygodna i kompaktowa rękojeść ułatwia osiągnięcie wysokiego ciśnienia. Pompka jest wyposażona w przewód ABS Flex Hose Speed, który sprawia, że z łatwością można dotrzeć zarówno do dętek typu Presta jak i do dętek typu Schrader.

Max ciśnienie: 160 psi / 11 bar.

Kolor: czarny.

Długość: 216 mm.

Waga: 92 g. (waga realna 88gram + 10gram uchwyt pompki)

Technologie użyte do produkcji: HP, ALUMINIUM CONSTRUCTION, COMPOSITE, CNC-MACHINED, ABS EQUIPPED, THREADED.

Najtańsza z dzisiejszych propozycji – 149,90zł (cena detaliczna), spokojnie możemy ją zamocować pod koszyk bidonu lub jak kto woli wsadzić do kieszonki koszulki. Podczas defektu jesteśmy w stanie nabić 8bar, producent podaje maksymalne ciśnienie 11bar, ale w moim przypadku jest to zbędne, a dwa ważne aby bez „walki” z tłokiem pompki nabić przynajmniej te 6bar w sytuacji kryzysowej…

Lezyne Road Drive:


Pompka ręczna - ciśnieniowa wykonana jest w całości z aluminium. Korpus, rękojeść, tłok, zaślepki i uchwyt pompki do montażu są obrobione sposobem CNC. Konstrukcja pompki HP sprawia, że z łatwością można zamontować ją na ramę roweru dzięki odpowiedniemu uchwytowi. Jest wyposażona w ABS Flex Hose Speed.

Max ciśnienie: 160 psi / 11 bar.

Kolor: biały.

Długość: 170 mm.

Waga: 82 g.  (97gram + 14gram uchwyt pompki)

Technologie użyte do produkcji: HP, ALUMINIUM, CNC-MACHINED, ABS EQUIPPED, SLIP-FIT

Pompka bardzo podobna do poprzednika, z tym że według danych katalogowych miała być lżejsza, ale na pewno za to nasz portfel  będzie lżejszy po jej zakupie 199,99zl – cena detaliczna. Co ją odróżnia od poprzednika? Jest nieco krótsza i ma aluminiowy uchwyt za pomocą którego zamocujemy pompkę przy ramie. Dla mnie w przypadku tych dwóch pompek wybór jest oczywisty -stawiam na Lezyne Lite Drive

Lezyne Pressure Drive CFH


Kompaktowa, wysokociśnieniowa pompka ręczna Lezyne Pressure Drive CFH posiada również połączenie do systemu pompowania za pomocą nabojów CO2. CFH wraz z nabojem w łatwy i szybki sposób napełnia oponę. CFH może być również używana jako tradycyjna pompka do pompowania opon. Wszystkie elementy pompki Pressure Drive CFH są wykonane ze 100% aluminium obrabianego CNC, aby uzyskać konstrukcję lekką i precyzyjną. Uchwyt wykonany z aluminium obrabianego CNC z możliwością montażu na ramę roweru, zabezpiecza podczas jazdy pompkę oraz jeden gwintowany 16-gramowy nabój CO2. Nie jest kompatybilny z ABS.

Max ciśnienie: 120 psi / 8,3 bar.

Kolor: grafitowy.

Długość: 190 mm.

Waga: 108 g. (pompka 109gram + nabój z uchwytem 79gram)

Technologie użyte do produkcji: HP, ALUMINIUM CONSTRUCTION, COMPOSITE MATRIX, CNC-MACHINED, CO2 FLEX HOSE (CFH), THREADED VALVE OPERATION, THREADED CONNETION

Tutaj mamy do czynienia z „hybrydą” wężyk który jest dołączony do pompki może posłużyć również jako dozownik z naboju CO2 i w razie nieudanego pompowania nabojem, mamy jeszcze do dyspozycji pompkę która bez żadnych problemów sobie radzi zarówno z oponami MTB jak i Szosowymi. Cena takiego zestawu to 219,90zł

Lezyne Gauge Drive HV:


Kompaktowa pompka HV w 100% wykonana jest z aluminium CNC dla uzyskania precyzyjnej i lekkiej konstrukcji. Nakładany uchwyt oraz korpus pompki są zintegrowane w kompaktowej obudowie. Wyposażona jest w ABS Pen Gauge - przewód ze zintegrowanym manometrem do dokładnego pomiaru ciśnienia. Kompatybilny z zaworami Presta i Schrader.

Max ciśnienie: 90 psi / 6,2 bar.

Kolor: czarny.

Długość: 232 mm.

Waga: 199 g. (140gram + 14gram uchwyt)

Technologie użyte do produkcji: HV, ALUMINIUM CONSTRUCTION, COMPOSITE MATRIX, CNC-MACHINED, ABS EQUIPPED, THREADED CONNECTION, INTEGRATED GAUGE

Lezyne Gauge Drive jest pompką pojemnościową, czyli przeznaczoną raczej do opon np. MTB, gdzie nie potrzebujemy dużego maksymalnego ciśnienia. Oczywiście nie znaczy to że taką pompką nie poradzicie sobie podczas defektu w rowerze szosowym, ale nabicie 6bar będzie wymagać od Was trochę wysiłku… Ciekawą sprawą w tej pompce jest manometr umieszczony w wężyku, niby gadżet ale bardzo przydatny szczególnie jak jesteście w terenie i chcecie sprawdzić na jakim ciśnieniu najlepiej się wam jeździ! Nie mówiąc już o sytuacji gdy trenujecie na rowerze przełajowym na trasie oddalonej o 40min od domu – wtedy rozgrzewkę jedziecie na większym ciśnieniu po dotarciu na miejsce upuszczacie tylko tyle powietrza ile jest konieczne. Cena 229,90 zł.

Lezyne Digital Alloy Drive:


Najbardziej zaawansowana szybkotłoczna pompka ręczna HV. Zintegrowany cyfrowy manometr o bardzo niskim profilu. Lekka i kompaktowa konstrukcja wykonana z aluminium obrabianego CNC. Bardzo dokładny manometr, max. 90 psi (6.2 bar). Konstrukcja pompki HP sprawia, że z łatwością można zamontować ją na ramę roweru dzięki odpowiedniemu uchwytowi. Jest wyposażona w przewód ABS Flex Hose do zaworów presta i schrader.

Max ciśnienie: 90 psi / 6.2 bar.

Kolor: czarny.

Długość: 216 mm.

Waga: 173 g. (174gram + 14gram uchwyt)

Technologie użyte do produkcji: HV, ALUMINIUM CONSTRUCTION, CNC-MACHINED, ABS EQUIPPED, THREADED CONNETION, DIGITAL STRIP GAUGE

Ten model ma wszystkie cechy poprzednika z tym że mamy ułatwienie w postaci cyfrowego wyświetlacza co przekłada się również na masę i cenę (339,90zł) pompki.


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 
 Od września 2014 roku oficjalnie pełni rolę Redaktora Naczelnego velonews.pl. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

  • Rolowanie od stóp do głów

    Rolowanie jako jeden z najważniejszych elementów treningu!Jednak jak rolować, żeby nie zrobić sobie krzywdy i przyniosło zamierzony skutek?Które...

    Więcej...

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl