Zawory CO2 Lezyne i Weldtite - zestawienie

Marki Lezyne chyba nikomu z branży rowerowej nie trzeba przedstawiać, firma która moim zdaniem dba oczywiście o jakość swoich produktów, ale także sposób w jaki są wykonywane. Gdy otrzymałem zestaw pompek CO2, aby się im dokładniej przyjrzeć, po wyjęciu z kartonu pierwsze wrażenie „małe dzieła sztuki”. Zawory CO2 wykonane w technologii CNC mogą się podobać i się podobają! A jak z funkcjonalnością i ceną? O tym przeczytacie poniżej. 

Na początku przybliżę Wam wszystkie technologie, które znajdziecie w poszczególnych zaworach i pompkach CO2 Lezyne opisywanych poniżej.

ALUMINIUM CONSTRUCTION / Aluminiowa konstrukcja - Aluminium to lekki, wytrzymały materiał, używany do wykonania uchwytu, korpusu, tłoków i wielu innych elementów pompki.
CNC-MACHINED
/ Obróbka CNC - Pompka w całości wykonana jest z aluminium obrabianego CNC, co powoduje, że konstrukcja jest niezwykle precyzyjna i trwała.
TRIGGER VALVE OPERATION
- Zintegrowany zawór spustu pozwala na łatwe i dokładne pompowanie, którego przebieg można kontrolować.
THREADED CONNETION
- Podwójnie gwintowane zakończenia, pasujące zarówno do dętek typu Presta jak i zaworów Schrader powodują, że połączenie podczas pompowania jest bezpieczne.
SLIP-FIT SYSTEM
- Pasuje wyłącznie do zaworów Presta. Pozwala na szybkie dopasowanie do zaworu i szybki przepływ powietrza.
CONTROL VALVE
- zawór sterujący. Funkcja obsługi zaworu poprzez jego przekręcenie, zapewnia użytkownikowi pełną i łatwą kontrolę nad tym, jak dużo CO2 chce dozować w danej chwili.

LEZYNE ALLOY DRIVE CO2 – pompka moim zdaniem idealnie nadająca się na długie wycieczki górskie, gdzie zabieramy plecak, w którym spokojnie zmieści się nam powyższy zestaw.  Technologie i zastosowane w Lezzyne Alloy Drive CO2 to: ALUMINIUM CONSTRUCTION, CNC-MACHINED, TRIGGER VALVE OPERATION, THREADED CONNETION.

Tak jak wspomniałem wcześniej nie mam żadnych zarzutów do wykonania zaworu. Jest tak skonstruowany, aby dozowanie powietrza nie sprawiało trudności, a zdecydowanym ułatwieniem jest wkręcenie nakrętki na wentyl w celu łatwiejszego użycia zaworu. Kolejnym plusem jest to, że dłoń nie przymarznie Wam do naboju CO2 podczas pompowania z racji zastosowanej obudowy ochronnej. Minusem z moje punktu widzenia (zawory CO2 wraz z nabojami zawsze mam w torebce podsiodłowej) jest fakt, że ten zestaw jest za duży.

Również samo użycie pompki zajmuje trochę czasu, najpierw trzeba odkręcić aluminiową obudowę, następnie obrócić nabój wpuścić go do obudowy, na końcu wszystko dokręcić aluminiową obudową. Podczas wyścigu trochę za dużo zabawy. Dodatkowo musicie pamiętać, że aby napełnić koło 29’’ powietrzem, potrzebujecie nabój 25 gramów (w zestawie jest 16 gramów), który niestety nie wejdzie do aluminiowej obudowy (z samym zaworem oczywiście nabój jest kompatybilny), więc nie zapomnijcie o tym przy wyborze tego modelu!

Kompatybilność wentyl: presta, Schreder
Waga (pompka + nabój 16g): 108g
Cena: 135,90zł

Oceny:
Wykonanie: 5
Jakość: 5
Cena: 4
Łatwość użycia: 3,5

LEZYNE TRIGGER DRIVE CO2 zdecydowanie jeden najmniejszych zaworów CO2 występujących w ofercie LEZYNE. 

Technologie użyte w tej pompce są identyczne jak u poprzednika tj: ALUMINIUM CONSTRUCTION, CNC-MACHINED, TRIGGER VALVE OPERATION, THREADED CONNETION. Różnica polega na zminimalizowaniu rozmiarów zaworu. Nabój który jest w zestawie, ma nałożoną osłonę materiałową mającą na celu zapobieganie podczas pompowania „przymarznięciu” rękawiczki lub dłoni do obudowy. Dla mnie osobiście nie ma to większego znaczenia, bo zazwyczaj jeżdżę w rękawiczkach, i muszę przyznać, że sporo zużyłem już tego typu nabojów i nigdy nie miałem problemów z zimnem wydzielanym podczas „strzału”. Oczywiście zawór tak samo jak u poprzednika obsługuje dwa rodzaje wentyli, ale jest znacznie szybszy w użyciu. Wkręcam nabój w zawór i dozuje ilość wpuszczanego powietrza do dętki, oczywiście po wcześniejszym wkręceniu zaworu w wentyl. Zdecydowany plus za małe rozmiary.

Kompatybilność wentyl: Presta, Schreder
Waga (pompka + nabój 16g): kolor czarny 84g / kolor srebrny 82g
Cena: 119,90zł

Oceny:
Wykonanie: 4,5
Jakość: 4,5
Cena: 4
Łatwość użycia: 4,5

LEZYNE CONTROL DRIVE CO2 – mój faworyt zestawienia, który najbardziej przypadł mi do gustu, największą prostotą i szybkością działania, ale o tym za chwile. 

Zawór wykonany w technologiach:  ALUMINIUM CONSTRUCTION, CNC-MACHINED, TRIGGER VALVE OPERATION, CONTROL VALVE OPERATION. W tym przypadku masa pompki wcale nie jest większa od poprzednika - 83g, a moim zdaniem jest najszybsza w użyciu. Wkręcasz nabój w zawór, następnie wkładasz (nie wkręcasz) zawór w wentyl i odkręcasz regulację ilości przepływu powietrza. Lezyne Control Drive CO2 pomimo iż sprawia wrażenie większych rozmiarów niż poprzednik nie jest cięższy i nie będzie sprawiał problemów z wpakowaniem go do torebeczki podsiodłowej.
Kompatybilność wentyl: presta,
Waga (pompka + nabój 16g): kolor srebrny 83g
Cena: 129,90zł

Oceny:
Wykonanie: 5
Jakość: 5
Cena: 4
Łatwość użycia: 5

Jakby ktoś się zastanawiał, dlaczego tak drogie są powyższe pompki, to dla kontrastu pokażę zawór CO2 marki WELDTITE JETVALVE CO2 INFLATOR. Działa na bardzo podobnej zasadzie jak  LEZYNE TRIGGER DRIVE CO2, z tą różnicą że zawór Jetvalve wciskamy w wentyl.


Wagowo wypada nieznacznie ciężej niż konkurent (bez obudowy z tworzywa na nabój) 87g. Natomiast sam sposób działania w Lezyne jest znacznie prostszy i płynniejszy. W Weldtite sprężyna w zaworze utrudnia dozowanie powietrza oraz ciężko napompować dętkę bez nakrętki na wentyl. Wiadomo wygląd nie działa, ale ma dla wielu znaczenie, to w tym zestawieniu Lezyne jest daleko z przodu, aż miło popatrzeć. Jetvalve poza czerwonymi wstawkami nie zachwyca – przynajmniej mnie. Cena zdecydowanie jest po stronie Weldtite 79,90zł może skusić.

Kompatybilność wentyl: presta,

Waga (pompka + nabój 16g): 87g (bez osłony naboju), kompletny zestaw 94g
Cena: 79,90zł

Oceny:
Wykonanie: 3,5
Jakość:3,5
Cena: 4,5
Łatwość użycia: 4

Ceny nabojów CO2 do wszystkich powyższych pompek zaczynają się  od 6zł za 16g, kończąc na 22zł za 25g.

Dystrybucja AMP Polska.


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl