TT 2 Magnetic ze stajni Ekoi France. Test.

TT 2 Magnetic France.

Po wcześniejszym teście kasku Ekoi Corsa Light pod lupę wzięliśmy kask dedykowany do jazdy indywidualnej na czas, triathlonu długodystansowego, czy torowych dyscyplin średnio i długodystansowych. Po dobrych wrażeniach z poprzedniego testu oczekiwaliśmy podobnej reakcji po czasie spędzonym pod tym kaskiem zarówno podczas treningów, jak i startów w wyścigach. Zwarta bryła skorupy TT2 Magnetic, zaprojektowana po wielu dniach spędzonych w tunelu aerodynamicznym ( jak informuje producent) bez wydłużonego kształtu z tyłu głowy preferuje ten kask do użytku przez każdego zawodnika, a w szczególności kolarzy nieco bardziej energicznie jeżdżących i częściej zmieniających swoją pozycję podczas jazdy, w szczególności podczas pokonywania podjazdów i zjazdów. Taki styl  wymusza częste pochylanie i unoszenie głowy, gdzie wydłużona tylna część korpusu kasku nie działa już tak aerodynamicznie, a wręcz stawia dodatkowy opór. Zatem skrócona konstrukcja  działa prawidłowo w każdym ułożeniu głowy.

Na naszej wadze redakcyjnej całość wraz z szybą oscylowała w granicach 330 g, mimo opisu umieszczonego wewnątrz informującego o wadze 305 g. Wynik bardzo przyzwoity w tym segmencie kasków aero. Natomiast waga samej szyby z zaczepami to 22 g

System mocowania na głowie jest niemal identyczny jak w kasku Corsa Light, co powoduje bardzo duże zmniejszenie wagi całości, jednak pracuje bardzo poprawnie podczas dopinania do obwodu głowy systemem In-Mold. Minimalistyczne podejście do ilości użytego plastiku w połączeniu z ergonomią użytkowania dają tutaj bardzo dobry rezultat. Również pionowa regulacja umieszczenia kasku na potylicy mimo skąpego systemu wygodnie i pewnie utrzymuje całość na głowie.

Temat wygody podczas jazdy w kasku aerodynamicznym to zawsze kwestia sporna. Jak wiemy na pierwszym miejscu stawiana jest tu efektywność przy zmniejszaniu oporu powietrza zawodnika podczas jazdy. To pociąga za sobą rozwiązania, które mogą kolidować z wygodą. Niestety coś za coś. W tym przypadku  konstruktorzy skupili się na zmniejszeniu i zaokrągleniu bryły, oraz  na maksymalnym przyleganiu bocznej powierzchni kasku do głowy i twarzy, by zawęzić sylwetkę czołową co daje dużo lepszy efekt niż szersza i niższa. Część zakrywająca uszy i boki twarzy przygotowana jest z elastycznego syntetycznego materiału, poddającego się wyginaniu. Pomaga to w dużej mierze założyć kask bez wyzwisk pod kątem producenta i dość szczelnie zamknąć głowę z boku. Konstrukcja zawsze wraca do punktu wyjścia i nie zmienia kształtu skorupy. Niestety wiąże się to również z pewnym ograniczeniem słyszanych dźwięków z zewnątrz, ale i odcina deprymujący wielu zawodników szum wiatru przy rozpędzeniu roweru do większej prędkości. W naszym przypadku ta pewnego rodzaju niewygoda wpływała fantastycznie na walkę z czasem na trasie. 

Szyba przednia, dostępna w kilku wariantach kolorystyki i przejrzystości również jest bardzo elastyczna. Odporność na wyginanie ma również spore znaczenie podczas ewentualnego upadku i uderzenia przodem kasku w twarde podłoże. Pozwala to uniknąć ewentualnych uszkodzeń oczu i twarzy. System zamocowania wykorzystujący magnesy, podobnie jak w zapięciu kasku działa rewelacyjnie i wygodnie. samo zamocowanie również odbywa się częściowo intuicyjnie po zbliżeniu szyby w odpowiednie miejsce. Kształt pozwala na bezproblemowe umieszczenie jej w pozycji odwrotnej na górze kasku gdzie wciąż działa aerodynamicznie niemal przyklejona do górnej części kasku. Taka wygoda jest bardzo cenna po skończonej jeździe, zwłaszcza podczas upalnych dni.

Wewnętrzne wkładki amortyzujące przygotowane są w formie jednoczęściowej wkładki, co być może jest wygodne, jednak stwarza możliwość wystąpienia dyskomfortu podczas upalnego dnia i mimo dobrej wentylacji- pocenia się czoła i twarzy. Są to jednak nasze przypuszczenia, gdyż nie zdążyliśmy wykorzystać produktu podczas ostatnich upalnych dni lata. Zastanawialiśmy się wraz z dystrybutorem  nad próbą założenia kasku w saunie, jednak ten radosny pomysł równie szybko zgasł jak się "zapalił".

Wentylacja kasku przeprowadzana jest za pomocą sześciu otworów, trzech wlotowych i tylu samo wylotowych. Kanały prowadzą powietrze płynnie wewnątrz i nasz ciekawy test pozwolił suszarką z przodu zgasić zapałkę z tyłu głowy. Podczas intensywnej jazdy chłodzenie w normalny dzień jest na poziomie wzorowym i nie przysparza żadnych problemów użytkownikowi. W dni chłodne można oczywiście te otwory zakleić zupełnie zwykłą taśmą, co podniesie komfort termiczny.

Konfigurator  indywidualnej kolorystyki kasku na stronie producenta przed zakupem pozwala na dwie wersje kolorystyczne całości, cztery rodzaje szyb w różnych odcieniach i przepuszczalności światła, oraz kilkanaście wersji kolorystyki dodatków stylistycznych wraz z logo producenta. Dodatkowa opcja za minimalną opłatą, to nadruk własnego nazwiska na kasku.

Nie polecamy sprawdzać wytrzymałości na wyginanie powierzchni bocznej materiału kasku do maksymalnych parametrów. Każdy materiał ma swoje granice wytrzymałości, a ta część kasku to duży ukłon w stronę użytkownika.

Foto: Ekoi.fr

Kaski TT2 Magnetic z powodzeniem wykorzystuje zawodowa grupa AG2R (również podczas tegorocznego Tour de France). Są również dość częstym widokiem podczas długodystansowych zwodów triathlonowych, gdzie cenioną cechą jest szybkość i wygoda zakładania podczas przejścia na trasę wyścigu kolarskiego

Foto:BikeLife 

Ocena:
wykonanie  4,5

bezpieczeństwo  

wentylacja  4

aerodynamika  5

waga  4.5 

cena   4

Dystrybutor : http://www.ekoi.fr/pl/



o autorze

Piotr Szafraniec

Nieuleczalnie chorujący od ponad 20 lat na pasję do roweru. Próbował uciec od swojej choroby łowiąc olbrzymie dorsze na kole podbiegunowym, jednak przegrał tą walkę i zaraża teraz swoim ADHD na szosowych zjazdach. Dzieli się...

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl