303 Firecrest 650B Tubeless Disc-Brake - nowe koła od ZIPPa

Jak wszyscy zapewne zauważyli w ciągu ostatnich lat rowery szosowe do tej pory będące bastionem "konserwatyzmu" przeżyły swego rodzaju rewolucję. Z jednej strony ewoluowały w kierunku rozszerzenia ich możliwości o bardzo dziurawe oraz szutrowe drogi. Z drugiej strony koła w rozmiarze 650b stały się tym czym 29" w rowerach górskich. Od dawien dawna w rowerach przełajowych oraz szosowych królował rozmiar 700c. Na koła w tym rozmiarze skazani byli wszyscy niezależnie od tego gdzie jeździli oraz jakiego byli wzrostu. 

Wprowadzenie do rowerów szosowych oraz przełajowych standardu 650b zmieniło dwie zasadnicze kwestie. Po pierwsze są o wiele wygodniejsze dla kolarzy o niższym wzroście. W przypadku MTB przez wiele lat wszyscy jeździli na kołach 26". Każdy jednak wie jak wyglądały oraz jeździły rowery górskie na kołach 26" oraz ramach w rozmiarach przykładowo 23". Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia w kolarstwie szosowym i przełajowym. Część osób niższego wzrostu nie odczuwało w pełni satysfakcji z jazdy. Rozmiar 650b w przypadku rowerów szosowych jest swego rodzaju ukłonem w stronę osób drobniejszych. Średnica kół w rozmiarze 650b wynosi 584mm a w przypadku kół 650c jest to 622mm. Zyskujemy zatem aż blisko 40mm.

Z drugiej strony mamy rowery przełajowe oraz popularne ostatnio gravele. W przypadku zamiany kół z 700c na 650b jesteśmy w stanie założyć do tej samej ramy opony o znacznie wyższym profilu, które możemy pompować dużo niższym ciśnieniem. Wyższe opony pompowane dużo niższym ciśnieniem cechują się znacznie większym komfortem, przyczepnością na zakrętach oraz niższym ryzykiem przebicia. Owe wspominane 40mm daje nam możliwość założenia opony wyższej aż o blisko 20mm. Z tego też powodu marka Sram zdecydowała się zaprezentować model 303 Firecrest 650B Tubeless Disc-Brake. Koła te zostały wyposażone we wszystkie technologie oraz rozwiązania dostępne w kołach w rozmiarze 700c.

Kupując koło ZIPP 303 Firecrest 650B Tubeless Disc-Brake w komplecie dostajemy:

  • szybkozamykacz
  • wentyle systemu bezdętkowego (zamontowane fabrycznie)
  • opaski na obręcze do opon bezdętkowych (zamontowane fabrycznie)
  • klucz do odkręcania rdzenia wentyla
  • zatyczki piast w standardzie 12x100, 15x100 oraz 12x142
  • dystans kasety pozwalający zamontować kasety 10 oraz 11 rzędowe

Dane techniczne kół ZIPP 303 Firecrest 650B Tubeless Disc-Brake:

  • waga zestawu - 1595g (735g przód, 860g tył)
  • wysokość obręczy - 45mm
  • maksymalna szerokość obręczy - 28,9mm
  • szerokość wewnętrzna obręczy - 21mm
  • ilość szprych - 24szt.
  • rodzaj szprych - Sapim CX-Ray
  • rodzaj nypli - Sapim secure-lock
  • użyte piasty - 77D/177D
  • cena - 1200€ przód, 1400€ tył
  • dostępność październik 2017

Dystrybutorem marki ZIPP w Polsce jest firma Harfa Harryson ( http://harfa-harryson.com.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

  • Giant Neos Track

    Giant NeosTrack to komputer rowerowy z GPS’em. Posiada wszystkie najważniejsze funkcje narzędzia pracy dla kolarza. Stworzony został przy...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl