Znamy już trasę jubileuszowej edycji Transalp

Trasa jubileuszowej 20 edycji Transalp została zaprezentowana publicznie. Jak już pisaliśmy jakiś czas temu zawodnicy zmierzą się w przyszłym roku z największymi klasykami tej imprezy. Trasa liczyła będzie 539,8km a zawodnikom przyjdzie pokonać aż 18.185m.

Pierwszy etap prowadził będzie z austiackiego Mayrhofen do włoskiego Brixen. Etap liczył będzie aż 102,67km przy przewyższeniu rzędu 3185m. Jak jednak podkreśla organizator etap będzie wart włożonego w niego wysiłku. Etap składa się w połowie ze znanych wszystkim odcinków a w połowie z zupełnie nowych ścieżek.

Jak powiedział dyrektor wyścigu Marc Schneide drugi etap został żywcem przekopiowany z edycji z roku 2013. Etap będzie liczył zaledwie 56,92km przy przewyższeniu rzędu 2834m oraz prowadził z Brixen do St. Vigil usytuowanego w samym sercu Dolomitów będących na liście światowego dziedzictwa Unesco.

Etap trzeci prowadził będzie poprzez najpiękniejszą część włoskich Alp. Z pewnością zostanie zatem zapamiętany przez uczestników ze względu na zapierające dech w piersiach widoki. Jednak pomimo otaczających widoków należy mieć się na baczności. Z jednej strony należy uważać, żeby nie wjechać w zawodnika przed nami, który akurat zatrzymał się na szybkie zdjęcie a z drugiej strony na krótkie lecz bardzo strome zjazdy, takie jak choćby Capanna Alpine, którego z pewnością nie wszystkim uda się zjechać. Etap będzie liczył  66,4km przy przewyższeniu rzędu 2435m oraz prowadził z St. Vigil do St. Christina.

Czwarty etap zaczynał będzie się pośród scenerii Dolomitów by ostatecznie zakończyć się nad jeziorem Kaltern, gdzie po całodziennych zmaganiach zawodnicy będą mogli zażyć odświeżającej kąpieli oraz zakosztować lokalnych specjałów. Dystans liczył będzie 100,13km przy przewyższeniu 2993m.

Piąty etap oznaczać będzie wjazd z Południowego Tyrolu do Trentino. Jest to nieco skrócona wersja etapu z roku 2014. Zawodnicy kolejne km pokonywali będą pośród wiejskiej scenerii. Etap wręcz naszpikowany został wąskimi leśnymi ścieżkami, singletrackami oraz starymi drogami transportowymi. Jednym z bardziej znanych odcinków jest niewątpliwie Strada della Flora prowadząca do Monte Calisio. Trasa licząca 85,11km długości oraz 2619m przewyższenia prowadzić będzie z Kaltern am See do Trento.

Początkowy etap szóstego etapu to zupełna nowość. Etap już na początek startuje z doliny podjazdem o przewyższeniu 200m, którego celem będzie Alpe Cimbra. Następnie zawodnicy odwiedzą Folgaria, Luserna oraz Lavarone. Po przejeździe przez przedmieścia Oltrecastello zawodnicy miną fort Brusafer oraz fort Fornas. Pod koniec etapu zawodnicy zmierzą się z piękną freeridową linią w okolicy Bertoldi. Z tamtą już tylko rzut beretem i meta. Trasa licząca 49,45km długości oraz 2002m przewyższenia prowadzić będzie z Trento do Lavarone.

Ponad 100 lat temu, w trakcie Pierwszej Wojny Światowej region Południowego Tyrolu oraz Trentino był świadkiem bardzo burzliwych wydarzeń związanych z najdogodniejszym przejściem z północy poprzez przełęcz Brennero. Stąd też obecność sprej ilości wojskowych fortów. W trakcie przyszłorocznej edycji Transalp trasa przebiegnie przez dwa z nich. Na początku finałowego etapu zawodnicy pokonają 1000m wspinaczki historycznym szlakiem z Carbonare do Serrada. Po dotarciu na szczyt i nacieszeniu się widokami na zawodników czeka 1000m zjazdu w pionie z powrotem do doliny Etsch. Następnie zawodnicy przed podjazdem Mount Faé będą mogli odpocząć w drodze do Rovereto (końcówka podjazdu ma nachylenie aż 17%). Końcówka etapu to wspaniałe singletracki prowadzące wprost do Arco. Z Arco to już chwila po płaskim i jesteśmy na jakże upragnionej mecie. W odróżnieniu od poprzednich edycji meta przyszłorocznego wyścigu umiejscowiona została nie jak miało to miejsce do tej pory przed Palazzo di Congressi lecz w starym porcie w Riva del Garda. Finałowy etap z Lavarone do Riva del Garda liczył będzie 79,12km oraz będzie posiadał 2117m przewyższenia.

Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę http://bike-transalp.de/en/route/route-total. 


o autorze

Szymon Barczyk

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl