Schwalbe Tire Booster - sposób opony bezdętkowe

Marka Schwalbe zaprezentowała Tire Booster, czyli sposób na montaż opon bezdętkowych. Dzięki Tire Booster możemy w bardzo łatwy sposób założyć oponę bezdętkową zarówno w czeluściach garażu jak również w trakcie wycieczki (o ile jednak będzie nam się chciało taszczyć ze sobą zbiornik na sprężone powietrze).

W przypadku montażu niektórych opon bezdętkowych zwykła stacjonarna pompka nie wystarcza. Potrzebny jest solidny zastrzyk sporej ilości powietrza, żeby opona usadowiła się na swoim miejscu. W tym przypadku nieocenionym narzędziem okazuje się być zwykły kompresor. Cóż jednak począć, gdy przykładowo jesteśmy lesie z dala od dostępu do prądu? W porozumieniu z brytyjskim Start-upem pod nazwą Airshot (o którym zapewne już słyszeliście) marka Schwalbe rozwijała swój własny projekt, który właśnie ujrzał światło dzienne. Zestaw Tire Booster możemy napompować maksymalnie do ciśnienia 11bar (mowa tutaj o ciśnieniu w zbiorniku). Waga całego zestawu wynosi 435g.

Tire Booster działa na bardzo prostej zasadzie. Należy za pomocą konwencjonalnej pompki za pośrednictwem zaworu typu SV napełnić zbiornik powietrzem pod odpowiednim ciśnieniem. Następnie należy nakręcić końcówkę znajdującą się na końcu elastycznego węża na wentyl przykręcony do obręczy. Ostatnią czynnością jest odkręcenie zaworu kulowego w celu wypuszczenia części (lub całego w zależności od potrzeb) powietrza do środka opony. W przypadku, gdybyś potrzebował naprawdę mocnego "uderzenia powietrza" w zestawie znajduje się specjalny adapter. Należy wtedy wykręcić wewnętrzną cześć zaworu wentyla opony bezdętkowej a w jego miejsce wkręcić specjalną igłę, która maksymalizuje przepływ powietrza ze zbiornika do opony.

Schwalbe Tire Booster będzie dostępny w grudniu tego roku w dobrych sklepach rowerowych w cenie 59,90€.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl