Sram Level czyli wielkie zmiany w kolekcji hamulców.

Do tej pory w kolekcji Srama znajdowały się hamulce, których premiery miały miejsce w różnych odstępach czasu. Ponadto różniły pomiędzy sobą się nazwami oraz zastosowanymi w nich technologiami. Właśnie nadszedł czas na zmiany. Sram postanowił uporządkować swoją kolekcję hamulców i za wyjątkiem modelu Guide, który nadal pozostanie w kolekcji zaproponować zupełnie nowe modele. Modele serii Level swój rodowód czerpały będą właśnie z pozostawionego w kolekcji modelu Guide. Model ten zdobył szereg pochlebnych opinii. Sam miałem okazję je przetestować w lesie otaczającym siedzibę Srama i byłem pod wrażeniem sposobu działania w totalnym błocie i ulewie. Zapraszamy zatem do zapoznania się z nową kolekcją hamulców marki Sram.

Sram Level Ultimate

Model zastępuje w kolekcji dotychczasowy model Sram XX. Model został dedykowany wyścigom cross country oraz szlakom górskim o stosunkowo niskim stopniu trudności. Model wykorzystuje te same technologie, które zostały użyte do budowy hamulców Guide na których Loic Bruni zdobył mistrzostwo świata w DH w 2015. Lecz w przeciwieństwie do pierwowzory zostały upakowane do dużo mniejszej oraz lżejszej obudowy.

W modelu zostały użyte nowe dwa tłoczki o średnicy 21mm każdy schowane w monolityczny zacisk zapobiegający przegrzaniu.

Cechy charakterystyczne:

  • klamka wykonana z włókna węglowego
  • łożyskowana klamka
  • zawiera elementy wykonane z tytanu
  • płytka klocków hamulcowych wykonana z aluminium
  • system odpowietrzana - Bleeding Edge
  • kompatybilność z technologią MatchMaker X
  • waga - 318g (w przypadku mocowania direct mount, przewodu o długości 800mm, tarczy CLX o średnicy 160mm)
  • cena - 324€

Sram Level TLM

Model zastępuje w kolekcji dotychczasowy model Sram X0. Hamulce z serii Level TLM mają mistrzowski rodowód i tylko czekają na możliwość kiedy będziesz mógł je ukarać np. podczas awaryjnego hamowania ratując się przed lotem w jeżyny. Podobnie jak model Ultimate także i TLM przeznaczony został do cross country oraz lekkiej jazdy po ścieżkach. Lecz w przeciwieństwie do wyższego modelu w przypadku TLM klamkę wykonano z aluminium.

Cechy charakterystyczne:

  • klamka wykonana z aluminium
  • łożyskowana klamka
  • zawiera elementy wykonane ze stali nierdzwnej
  • system odpowietrzana - Bleeding Edge
  • kompatybilność z technologią MatchMaker X
  • waga - 356g (w przypadku mocowania direct mount, przewodu o długości 800mm, tarczy CL o średnicy 160mm)
  • cena - 207€

Sram Level TL

Model zastępuje w kolekcji dotychczasowy model Sram DB5. Jest to ciężkozbrojny hamulec zapakowany do lekkiego opakowania. Model jak pozostałe modele został dedykowany do wyścigów cross country oraz lekkich ścieżek. Model analogicznie do modelu TLM posiada klamkę wykonaną z aluminium lecz w przeciwieństwie do dwóch wyższych modeli jest nieco masywniejszy a zacisk wykonany został z dwóch skręconych z sobą połówek zamiast jednolitej konstrukcji.

Cechy charakterystyczne:

  • klamka wykonana z aluminium
  • kompatybilność z technologią MatchMaker X
  • regulacja położenia klamki za pomocą klucza
  • waga - 370g (w przypadku mocowania direct mount, przewodu o długości 800mm, tarczy CL o średnicy 160mm)
  • cena - 111€

Sram Level T

Model zastępuje w kolekcji dotychczasowy model Sram DB3. Model ten oferuje większość technologii użytych w hamulcach, które przyczyniły się do wygrania Mistrzostw Świata w DH w 2015, jednocześnie pozwalając na znaczną oszczędność pieniędzy. 

Hamulce mimo większej masy oraz tańszych materiałów zapewniają taką samą moc co modele Ultimate, TLM czy TL.

Cechy charakterystyczne:

  • klamka wykonana z aluminium
  • ompatybilność z technologią MatchMaker X
  • mocowanie do kierownicy za pomocą dwóch śrub
  • waga - 410g (w przypadku mocowania direct mount, przewodu o długości 800mm, tarczy CL o średnicy 160mm)
  • cena - 89€

Sram Level


Model zastępuje w kolekcji dotychczasowy model Sram DB1. Hamulec jest można powiedzieć minimalistyczny. Absolutnie zero regulacji, zbędnych elementów, śrub czy krawędzi. Przykładem tego jest sposób przykręcenia do kierownicy realizowany za pomocą tylko jednej śruby podobnie jak w hamulcach typu V-brake.

Cechy charakterystyczne:

  • mocowanie do kierownicy za pomocą jednej śruby
  • klamka wykonana z aluminium
  • waga - 430g (w przypadku mocowania direct mount, przewodu o długości 800mm, tarczy G2 o średnicy 160mm)
  • cena - 69€

Na koniec krótki film przedstawiający ideę powstania linii Level.

Dystrybutorem marki Sram w Polsce jest firma Harfa Harryson ( www.harfa-harryson.com.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl