ISPO COMMUNITY - społeczność sportowców

Wielkie imprezy targowe już dawno przestały być tylko i wyłącznie imprezami czysto biznesowymi, podczas których ludzie w krawatach wyłącznie dobijają targu pomiędzy sobą. Branża sportowa nie jest w tym przypadku wyjątkiem, lecz jest pod wieloma względami wyjątkowa ze względu na swoją oraz klientów specyfikę. Jak zapewne część z Was wie z własnego doświadczenia, a część ze zdjęć wykonanych podczas targów sportowych oraz rowerowych łatwiej jest spotkać na tego typu imprezach na stoisku osobę z licznymi tatuażami czy w wytartych jeansach niż kogoś "pod krawatem".

Może wynika to po części z faktu, że w branży sportowej pracują raczej pasjonaci, dla których praca jest raczej rozszerzeniem własnego hobby. Jednym z najbardziej widocznych elementów panującego w branży "luzu" jest fakt istnienia imprez po zakończeniu każdego dnia targów. Przykładowo ostatnio z imprezy organizowanej na stoisku pewnej firmy wyszliśmy grubo po północy. To właśnie podczas takich imprez buduje się dobry wizerunek marki, która zaczyna się nam kojarzyć z dobrą zabawą oraz spędzaniem wolnego czasu w przyjemnej atmosferze. Nie rzadko na stoiska zapraszani są zawodowi sportowcy sponsorowani przez daną markę lub (i) pokazywany jest ich sprzęt.

Targi sportowe ISPO poszły jeszcze jeden krok dalej. Nie są już wyłącznie dostawcą usług targowych, lecz stały się dostawcą rozwiązań wspierających zarówno wystawców jak i odwiedzających. Jednym z takich rozwiązań jest internetowa platforma ISPO COMMUNITY. Platforma wystartowała na początku roku 2014. Obecnie posiada ponad 200 tyś zarejestrowanych użytkowników. Miesięcznie posiada ok. 80 tysięcy wejść.

Pośród tych osób znajdują się amatorzy, profesjonalni sportowcy jak również specjaliści z firm produkujących sprzęt sportowy. ISPO COMMUNITY stało się bowiem swoistym punktem styku, gdzie firmy produkujące sprzęt sportowy mogą bezpośrednio poprzez dyskusje oraz różnego rodzaju głosowania nawiązać kontakt z klientem ostatecznym badając czy dany pomysł lub rozwiązanie ma szanse powodzenia. Nie umniejszając ich znaczenia to moim zdaniem taka platforma w znaczny sposób wspiera grona "ekspertów". Ostatecznie bowiem to nie eksperci lecz zwykli użytkownicy będą klientami tej czy innej marki.

ISPO COMMUNITY to nie tylko dyskusje. To także różnego rodzaju zawody min. na najlepsze zdjęcie. Ponadto użytkownicy mogą brać udział w różnego rodzaju testach produktów będących często w fazie projektowania. Wiem, że w naszym kraju brzmi to trochę dziwnie. Taka praktyka okazała się jednak być jednak bardzo przydatna w sondowaniu rynku oraz definiowaniu potrzeb klientów. Przykładowo firma z Hiszpanii wprowadza na rynek nowy produkt. Osoby zrzeszone za pomocą platformy często po wypełnieniu formularza oraz zaakceptowaniu zasad mogą nabyć produkty danej firmy po kosztach produkcji. Zobowiązują się jednak do rzetelnego ich przetestowania oraz podzielenia się swoimi spostrzeżeniami z producentem. Wiadomo,  że każdy producent ma grupę fabrycznych testerów czy też wspiera konkretny klub sportowy. Tutaj jednak nie ponosząc strat finansowych może zebrać opinie osób trzecich odnośnie swojego produktu i już na wczesnej fazie wyeliminować pewne błędy. Proces ten pozwala zaangażować w ulepszanie produktów oraz wyeliminowanie chybionych pomysłów już we wczesnej fazie rozwoju produktu osoby nie związane z daną firmą.

Wydaje się, że pomysł z platformą ISPO COMMUNITY wydaje się być optymalny biorąc pod uwagę racje oraz potrzeby obu stron. Producenci we wstępnej fazie nie ponosząc strat są w stanie wykryć potencjalne niedoskonałości ich produktów oraz dokonać korekty w finalnym projekcie. Konsumenci natomiast poprzez interakcje z producentami są w stanie przekazać swoje spostrzeżenia oraz potrzeby aby otrzymać produkt, który w jak największym stopniu będzie spełniał ich potrzeby. Zapraszam zatem do dołączenia się do społeczności ISPO COMMUNITY i przekonania się o jej zaletach.

Dokonać tego można wchodząc na stronę: https://community.ispo.com


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl