Cała naprzód - kolekcja FSA na 2012 cz.2


Seria K-Force

szosa-k-force

Do grupy doszły 2 korby K-Force Light BBright oraz K-Force Light Compact BBright. Podobnie jak pozostałe korby w tej grupie posiadają teraz wykończenie w jednokierunkowym karbonie. W przypadku tych dwóch jednak możliwy jest montaż do standardu suportu BBright, opracowanego przez Cervelo, a dzięki temu otrzymujemy jeden z najsztywniejszych napędów, a do tego lekki. W ten oto sposób rodzina K-Force może współpracować już ze wszystkimi możliwymi standardami. Nowością w grupie są też hamulce do przełaju. Ważące 250g, wykonane w jednokierunkowo położonym włóknie, dopasowane są graficznie do pozostałych komponentów grupy

Seria SL-K

szosa-sl-k

W tej grupie też co nieco się zmieniło. Podobnie jak w K-Force, doszły 2 korby SL-K Light BBright (601g) oraz SL-K Light Compact BBright (580g). Wszystkie komponenty otrzymały także wykończenie w jednokierunkowo ułożonym włóknie węglowym. DO wyboru mamy jednak więcej opcji kolorystycznych - od klasycznego czerwonego, poprzez biały, różowy, niebieski do zielonego. Ten ostatni właśnie dojdzie w przyszłym sezonie w niektórych produktach tej serii. Kolejną nowością są koła, ręcznie budowane, z włókna węglowego z 50 mm wysokością profilu. Sama obręcz jest szeroka na 23 mm i z piastą wycinaną CNC połączone są za pomocą lekkich szprych Sapima. Waga kompletnych kół powinna się zawierać w okolicach 1480g. Dostępne będą z grafiką w kolorach czerwonym, białym i zielonym.

Seria Team Issue

szosa-team

Stanowi ona pośrednią grupę pomiędzy komponentami z węgla a aluminiowymi. Nowością na przyszły rok są koła o 24 mm wysokości profilu obręczy i 19 mm szerokości. Sama obręcz wykonana jest z karbonu i aluminium. Z lekką piastą wycinaną CNC z aluminium łączy się za pośrednictwem szprych Sapima. Waga kompletu wynosić będzie około 1400g. Zabiegowi upiększającemu zostały poddane sztyce, które od przyszłego sezonu będzie można dostać z jednokierunkowo ułożonym włóknem węglowym.

Seria Energy

szosa-energy

Jedyną nowością w tej grupie są hamulce do przełaju. Ich konstrukcja jest identyczna jak tych z serii SL-K, jednak użycie tańszych materiałów sprawia, że będą on bardziej przystępne cenowo. Waga hamulców na jedno koło wynosić będzie 140g.

Seria Omega

szosa-omega

Najbardziej popularna grupa FSA. Jej podstawę stanowią aluminiowe korby, do których w 2012 roku dołączą 2 modele w wersji BB30 - Omega Compact i Omega Triple. Drugą nowością jest biała wersja kierownicy Compact, wykonanej z podwójnie cieniowanego aluminium 6061.

W zasadzie to by było na tyle jeśli chodzi o komponenty szosowe. Pozostały jeszcze nowości w najbardziej odjazdowej grupie Vision, w tym najwyższej serii Metron. Na szczególną uwagę zasługuje kilka komponentów.

metron

Najciekawsza z nich to kierownica...Metron TFA

vision

Najnowsze dzieło FSA spełniające normy UCI, a przy tym lekkie, poddane zostało rygorystycznym testom w tunelu aerodynamicznym. Wyposażono ją w wymienne rozszerzenia i absorbujące wstrząsy podpórki. W rezultacie powstał bezkompromisowy produkt i jak twierdzi FSA, jest to najszybsza kierownica jaka kiedykolwiek została wyprodukowana. Waga 818g

Kolejną dopieszczoną częścią w grupie są manetki. Wyposażono je w mechanizm zmiany biegów do trzech w jednym ruchu. Po zakończeniu zmiany manetka wraca w neutralne położenie, pozwalając zawodnikowi na zachowanie rąk w niezmienionej pozycji. Zrzucanie biegów następuje poprzez przycisk umieszczony nad klamką. Waga pary 192g. 

Równie elegancko prezentują się klamki. Zaprojektowane oddzielnie na lewą i prawą stronę, wykonano je z jednokierunkowego włókna węglowego. Waga 45,5g.

Nowością w ofercie są także przerzutki. Obie można było zobaczyć już w obecnym sezonie, jednak do sprzedaży trafią dopiero w przyszłym. Przednia przerzutka waży zaledwie 63g i wykonana jest tylko w wersji pod hak. Korpus przerzutki jest aluminiowy, jednak zewnętrzny, szeroki zawias wykanano już w karbonie. Same prowadniki to oczywiście stal.

Choć już przednia przerzutka robi wrażenie, to tylna jest już majstersztykiem. To prawdziwe dzieło sztuki. Użycie w większości miejsc węgla zaowocowało spadkiem wagi do 131g. Przerzutka kompatybilna będzie z manetkami Shimano i Vision oraz kasetami Shimano, Sram oraz Vision.

przerzutki-szosa
Dystrybutorem FSA w Polsce jest BDC-Bike

 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl